Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BYD ATTO 2 BOOST 45,1 kWh

Ελλάδα 17:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BYD ATTO 2 BOOST 45,1 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Atto 2 ενισχύει την δυναμική της BYD στην ηλεκτροκίνηση βάζοντας την στο παιχνίδι των B-SUV με μια πρόταση που στοχεύει απευθείας στην κορυφή

Advertisement
Advertisement

Το γεγονός πως η BYD κατάφερε μέσα σε σχετικά σύντομο διάστημα να εκθρονίσει την για πολλά χρόνια παντοδύναμη Tesla από την κορυφή της παγκόσμιας ηλεκτρικής αγοράς λέει σίγουρα πολλά. Αυτή η επιτυχία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ευελιξία και τη ταχύτητα υλοποίησης που χαρίζει το μεγάλο δίκτυο θυγατρικών εταιριών σε καίριους κλάδους τεχνολογίας και παραγωγής που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου BYD, όπως και στην έξυπνη στρατηγική της εταιρίας η οποία εστιάζει κατά κύριο λόγο σε πιο προσιτές κατηγορίες αλλά και στην προσφορά ενός εξαιρετικού value for money.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η BYD προχώρησε στην ενίσχυση της γκάμας της με το Atto 2, ένα μοντέλο που κατά κάποιο τρόπο ενσωματώνει στοιχεία και από τα δύο best seller της Dolphin και Atto 3, συνδυάζοντας την SUV φυσιογνωμία με τις πιο κόμπακτ διαστάσεις. Το Atto 2 υποδεικνύει όμως πως η BYD αφουγκράζεται και την ευρωπαϊκή αγορά. Η σιλουέτα, για παράδειγμα, με τις αρκετά τετραγωνισμένες αναλογίες ακολουθεί μια τάση που βλέπουμε να επηρεάζει όλο και περισσότερα νέα SUV στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Κυρίαρχο στοιχείο είναι οι απαλές γραμμές και οι καμπύλες ενώ δεν λείπουν ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως οι ελαφρά τονισμένοι θόλοι, η ψευδαίσθηση αιωρούμενης οροφής, τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά που τονίζουν την SUV ταυτότητα, αλλά και η ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή των πίσω φώτων στο σχήμα του οριζόντιου «8» που στην κινέζικη παράδοση συνδέεται με την καλοτυχία.

Η επιρροή των ευρωπαϊκών προτύπων γίνεται ακόμα πιο σαφής στο εσωτερικό όπου ακολουθεί μια σαφώς λιγότερο φλύαρη σχεδιαστική λογική σε σχέση με άλλα BYD. Οι απλές, καθαρές γραμμές του ταμπλό, οι σκουρόχρωμες αποχρώσεις και ο διακριτικός διάκοσμος σε στυλ ματ αλουμινίου δημιουργούν μια ευχάριστη, ζεστή ατμόσφαιρα με ευρωπαϊκό αέρα και έντονα ποιοτικό πρόσημο. Τα μαλακά πλαστικά με τις εικονικές ραφές που δίνουν την ψευδαίσθηση ραμμένου δέρματος, οι αφράτες επενδύσεις σε κάθε σημείο που φθάνει το χέρι, ακόμα και ο συμπαγής ήχος στο κλείσιμο της πόρτας δίνουν την αίσθηση κάτι ιδιαίτερα ποιοτικού και προσεγμένου στη λεπτομέρεια.

Αυτή η αίσθηση πλαισιώνεται μάλιστα από μια εργονομία που έχει σαν βάση την πολύ βολική και ψηλή θέση οδήγησης, την καλή περιφερειακή ορατότητα και τους ευρύχωρους βοηθητικούς χώρους. Γνώριμο χαρακτηριστικό της BYD είναι η περιστρεφόμενη (από οριζόντια σε κάθετη θέση) κεντρική οθόνη 10,1΄΄ στη βασική έκδοση Active και 12,8΄΄ στην πλούσια έκδοση Boost όπως αυτή της δοκιμής μας. Το βασισμένο σε περιβάλλον Android λειτουργικό έχει μια σχετικά απλή αλλά εύχρηστη δομή και διαθέτει χρήσιμες συντομεύσεις για βασικές λειτουργίες στο κάτω μέρος της οθόνης αλλά και στο αναδυόμενο από το επάνω μέρος παράθυρο.

Advertisement

Προσφέρει επίσης και μια έξυπνη λειτουργία άμεσης πρόσβασης στον κλιματισμό: αγγίζοντας με τρία δάκτυλα την οθόνη και μετακινώντας το χέρι κατακόρυφα ρυθμίζεται η επιθυμητή θερμοκρασία ενώ με οριζόντια κίνηση του χεριού ρυθμίζεται η ένταση του ανεμιστήρα. Το μόνο που ίσως θα θέλαμε είναι μια μεγαλύτερη γραμματοσειρά στα μενού της κεντρικής οθόνης όπως και στις επιμέρους ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων 8,8’’ ώστε να είναι ευκολότερη η ανάγνωση. Πάντως παρά τη λειτουργική απλότητα το σύστημα πολυμέσων έχει ένα πλούσιο περιεχόμενο εφαρμογών, διαθέτει λειτουργία καραόκε, υπηρεσία φωνητικών εντολών και ασύρματη υποστήριξη Android Auto και Apple CarPlay.

Ο ψηφιακός πλουραλισμός του Atto 2 συνοδεύεται από ένα εξαιρετικά πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας που μεταξύ άλλων προσφέρουν αυτονομία οδήγησης Επιπέδου 2 και τα οποία συμβάλουν στην επίτευξη της κορυφαίας βαθμολογίας πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας Euro NCAP. Αντίστοιχα σπάνια για την κατηγορία είναι στοιχεία βασικού εξοπλισμού όπως τα επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, η πανοραμική γυάλινη οροφή και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Advertisement

Με μήκος στα 4.310 mm το Atto 2 βρίσκεται διαστασιολογικά στην καρδιά των B-SUV. Ωστόσο το αναλογικά μεγάλο μεταξόνιο των 2.620 mm σε συνδυασμό με την αρκετά ψηλή γραμμή οροφής και τους κόμπακτ προβόλους διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο SUV με μπόλικο αέρα αλλά και αρκετό πλάτος για να φιλοξενήσει χωρίς υποχωρήσεις ακόμα και τρεις επιβάτες στα πίσω καθίσματα.

Την ίδια στιγμή το πορτπαγκάζ ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας φθάνοντας τα 400 lt. Σε αυτό βοηθά η τύπου skateboard πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο. Πλεονέκτημα της εν λόγο πλατφόρμας είναι και η ενσωμάτωση της μπαταρίας στο πάτωμα ως δομικό στοιχείο που ενισχύει σημαντικά την ακαμψία.

Κάτι που στην πράξη αποτυπώνεται από την πρώτη στιγμή στην στιβαρότητα και την ποιότητα που έχει η κύλιση ακόμα και σε οδόστρωμα με έντονο ανάγλυφο, κάτι σπάνιο σε μικρότερα μοντέλα με πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Όμως στην περίπτωση του Atto 2 o συνδυασμός πλαισίου και ρυθμίσεων στην ανάρτηση φαίνεται να λειτουργεί περίφημα σε επίπεδο άνεσης και εκλεπτυσμού εξασφαλίζοντας ξεκούραστη οδήγηση και ευχάριστη φιλοξενία.

Advertisement

Το Atto 2 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν σε βάζει αντιμέτωπο με πολλά διλλήματα. Οι εξοπλιστικές επιλογές συνοψίζονται σε όσα συνοδεύουν τις δύο εκδόσεις Active και Boost. Οι τεχνικές προδιαγραφές κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο απλά καθώς συνοψίζονται στο εξής μοναδικό (προς το παρόν) πακέτο: μονός ηλεκτροκινητήρας 177 ίππων και 290 Nm ροπής που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και μπαταρία LFP τεχνολογίας Blade Battery της BYD χωρητικότητας 45,1 kWh.

Το σύστημα υποστηρίζει φόρτιση AC ισχύος 11 kW και ταχυφόρτιση DC έως 65 kW με την οποία είναι δυνατή η φόρτιση 10-80% σε 37 λεπτά. Επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται αντλία θερμότητας – κάτι σπάνιο στη μικρή κατηγορία – η οποία συμβάλει στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και της αυτονομίας, ενώ υποστηρίζεται και λειτουργία V2L (Vehicle to Load) η οποία επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.

Το σχετικά χαμηλό, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, βάρος (1.570 κιλά) βοηθά στην εξασφάλιση παραπάνω από ικανοποιητικών για το χαρακτήρα του Atto 2 επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’). Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε εύκολα κοντά στα 17 λτ/100 χλμ ενώ μέσα στην πόλη είδαμε αρκετές φορές μικρότερες τιμές. Ωστόσο παρά τις καλές ενεργειακές επιδόσεις η μπαταρία των 45,1 kWh δεν αφήνει περιθώρια προσδοκιών για πραγματική αυτονομία πολύ πάνω από τα 250 km.

Κάτι που κατατάσσει το Atto 2 σε αυτό τον τομέα απλά στο μέσο όρο των ηλεκτρικών B-SUV και που δεν κρύβουμε πως κάποιες φορές αφήνει μια αίσθηση περιορισμού καθώς το μικρό ηλεκτρικό SUV της BYD έχει πολλά περισσότερα χαρίσματα από αυτά ενός αυτοκινήτου με απλά αστικό χαρακτήρα. Πέρα από την ευρυχωρία η οποία αφήνει ανοιχτή την πόρτα της επιλογής ως μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας το Atto 2 αποδεικνύει πως μπορεί να υποστηρίξει ένα τέτοιο ρόλο σε όλα τα σενάρια.

Τα καταφέρνει περίφημα στο περιβάλλον της πόλης όπου η άνεση που τονίσαμε νωρίτερα συνδυάζεται ιδανικά με την ευκολία οδήγησης που χαρίζουν η εργονομία, η ευελιξία του μικρού κύκλου στροφής (10,5 m) και η ομαλή απόκριση του ηλεκτροκινητήρα. Είναι όμως ευθύβολο και στο ταξίδι όπου το μόνο που διαταράσσει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου είναι ο αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους πλευρικούς καθρέπτες. Όμως η κύλιση ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της και η ρύθμιση της ανάρτησης δηλώνει ξεκάθαρα την εστίαση στην άνεση χωρίς ωστόσο να χαλά την ισορροπία.

Οι κλίσεις του αμαξώματος και η ρευστότητα των αντιδράσεων, η αδιάφορη αίσθηση που έχουν το κατά τ’άλλα ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα δείχνουν πως το Atto 2 δεν είναι το αυτοκίνητο που θα προκαλέσει ενθουσιασμό με κάποιο οδηγικό ταπεραμέντο. Όμως σε κάθε περίπτωση η πρόσφυση δείχνει ανεπηρέαστη από το γεγονός πως η ισχύς περνά στο δρόμο από τους μπροστινούς τροχούς και το μικρό BYD σε πείθει να εμπιστευθείς την προοδευτικότητα και την ομοιογένεια που έχει το πάτημα του σε όλες τις συνθήκες.

Ένα νέο μικρομεσαίο BYD βάζει λοιπόν δύσκολα σε όσους διεκδικούν ένα κομμάτι από την πίτα των – ηλεκτρικών και όχι μόνο – B-SUV. Το Atto 2 βάζει την BYD στην συγκεκριμένη κατηγορία ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη ποιότητας, αφθονίας παροχών και χωροταξικών επιδόσεων, μέσα από μια καθόλα ολοκληρωμένη πρόταση που αναδεικνύει την χρηστικότητα και την τεχνολογία. Μόνη αδυναμία της συγκεκριμένης έκδοσης (σύντομα έρχεται και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία) είναι η περιορισμένη αυτονομία που απλά κυμαίνεται κοντά στο μέσο όρο της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού. Όμως αυτό δεν αλλοιώνει το εξαιρετικό value for money που θέτει αυτόματα το Atto 2 μεταξύ των πιο ελκυστικών και ορθολογικών ηλεκτρικών προτάσεων που διαθέτει η αγορά σήμερα.  

KEY TECH – Blade Battery

Η τεχνολογία Blade Battery έχει αναπτυχθεί από την BYD και βασίζεται στην χαρακτηριστική διαμόρφωση των στοιχείων τα οποία έχουν το σχήμα ορθογώνιας λεπτής πλάκας. Το σχήμα τους επιτρέπει την απόλυτα στοιχισμένη – σαν διαδοχικές λεπίδες – τοποθέτηση των στοιχείων στο πλαίσιο της μπαταρίας προσφέροντας έως και 50% καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες. Συνέπεια αυτού είναι η βελτίωση της αναλογίας μεγέθους/χωρητικότητας, ενώ παράλληλα αυτή η διάταξη στοιχείων βοηθά στην καλύτερη θερμική διαχείριση που συνδέεται άμεσα με την ενεργειακή απόδοση αλλά και την ασφάλεια της μπαταρίας. Η χρήση καθοδίων φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) αν και προσφέρει ελαφρά υποδεέστερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, καθιστά την μπαταρία λιγότερο ευαίσθητη στις θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και πιο ανθεκτική στους κύκλους φόρτισης/αποφόρτισης εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και διάρκεια ζωής.

TECH – BYD ATTO 2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 177 ίπποι, 290 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΛΙΘΙΟΥ ΦΩΣΦΟΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ 45,1 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 7,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 17,1 kWh/100 χλμ (WLTP: 16,0)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 263 χλμ (WLTP: 312)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.310/1.830/1.675 χιλ
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 χιλ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 400 λτ.
ΒΑΡΟΣ: 1.570 κιλά
ΤΙΜΗ: Από 29.990 (22.735 ME ΚΡΑΤ. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ)