Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW i4 xDrive40 Gran Coupe

Ελλάδα 17:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW i4 xDrive40 Gran Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η i4 πέρασε από ένα μποτοξάκι και συνεχίζει απτόητη με μία νέα, τετρακίνητη έκδοση. Με δύο ηλεκτρομοτέρ και 401 άλογα. Την δοκιμάζουμε, στην πιο ελκυστική εκδοχή της, την Gran Coupe.

Advertisement
Advertisement

Στην BMW έχουν να λένε ότι όταν οι άλλοι καλούπωναν αυτοί είχαν ήδη κατασκευάσει. Ακράδαντη απόδειξη το «προχώ» για την εποχή του i3, που αποτέλεσε το εφαλτήριο για όλα τα μέλη της οικογένειας που ακολούθησαν αργότερα για να διευρύνουν την ηλεκτρική γκάμα της BMW.

Για να φτάσουμε στην φρεσκαρισμένη εκδοχή της i4 και προφανώς την πιο κομψή εκτέλεση, την Gran Coupe, που ξεχωρίζει από την σπορτίφ σιλουέτα της με σήμα κατατεθέν τις πόρτες δίχως πλαίσια γύρω από τα παράθυρα.

Τι έχει αλλάξει στην ανανεωμένη i4; Ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα διακριτικό μεν, αλλά ουσιαστικό δε μπότοξ. Όπως ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις, οι προβολείς έχουν επανασχεδιαστεί με νέο φωτεινό ίχνος, ενώ οι πίσω, προαιρετικά, μπορούν να είναι και λέιζερ.

Advertisement
Advertisement

Στα χαμηλότερα της η μάσκα έχει αλλάξει, οι τροχοί είναι νέας σχεδίασης (από 19 έως 20 ίντσες), ενώ υπάρχουν νέα χρώματα αμαξώματος. Όλα αυτά βέβαια υπερθεματίζονται στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με την μπάνικη γκρι ματ βαφή και το M πακέτο με τα αεροδυναμικά και αισθητικά πρόσθετα.

Περνώντας στο εσωτερικό υπάρχουν σημειακές αλλαγές όπως το νέο flat-bottom τιμόνι, οι καινούργιες επενδύσεις στο ταμπλό και στα καθίσματα, ο προαιρετικός διάφανος διακόπτης για την επιλογή της κίνησης, οι νέοι φωτιζόμενοι αεραγωγοί, κάποιες πρόσθετες λειτουργίες στο infotainment (το οποίο έχει αναβαθμιστεί στο iDrive 8.5 από το 8.0) και διάφορες άλλες μικρό-ενεσούλες που φρεσκάρουν το διάκοσμο του γερμανικού liftback.

Στο τομέα της πρακτικότητας, η GC των 4,78 μέτρων σε μήκος είναι μία άνετη και μακριά λιμουζίνα. Πάντως, για ένα ηλεκτρικό θα περίμενες οι χώροι για τους πίσω να είναι λίγο μεγαλύτεροι και ίσως να υπήρχε ένα χαμηλότερο «τούνελ» (εννοείται, όχι λόγω μετάδοσης, αλλά των μπαταριών) για να βολεύεται καλύτερα και ένας μεσαίος επιβάτης. Το πορτμπαγκάζ των 478 λίτρων είναι μεν ρηχό αλλά χωρά ό,τι χρειάζεται στο ταξίδι.

Advertisement

Η γκάμα της i4 έχει πλέον τέσσερις εκδόσεις: την βασική eDrive35 των 286 ίππων, την eDrive40 των 340 ίππων, ενώ ψηλότερα υπάρχουν οι τετρακίνητες xDrive40 και M50 xDrive με 401 και 544 ίππους, αντίστοιχα. Όπως είπαμε, αυτή της δοκιμής μας είναι μία νέα προσθήκη, με δύο ηλεκτρομοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 401 ίππους και 600 Nm, εκτοξεύοντας την GC από στάση σε μόλις 5,1 δλ. μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και με την τελική να περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 81,3 kWh με στάνταρ AC φορτιστή 11 kW και DC έως 205 kW. Τα εργοστασιακά νούμερα δίνουν μία WLTP κατανάλωση στις 19,8-16,8 kWh και μία αυτονομία στα 459-546 χιλιόμετρα. Στην πράξη, θα πρέπει να συμβιβαστείτε κάπου στις 22-24 kWh/100 χλμ. (για το 20άρικο θα χρειαστείς ως σύμμαχο το Eco Pro και πολύ πιο χαλαρή οδήγηση) και μία αυτονομία στα 360-400 χιλιόμετρα.

Advertisement

Νούμερα που μπορεί να ικανοποιούν τον electro-head, αλλά από την άλλη που να ακούγονται κάπως στα αυτιά ενός petrol-head. Αυτό όμως που πρέπει να σκεφτεί ο τελευταίος είναι πως τα 401 ηλεκτρικά άλογα μπορείς να τα ταΐζεις με λιγότερο σανό (με λιγότερα ευρώ), έστω και αν αυτά μασουλάνε (φορτίζουν) πολύ πιο αργά από τα συμβατικά. Αξιοσημείωτο είναι ότι η κατανάλωση (και κατ’ επέκταση η αυτονομία) επηρεάζεται ελάχιστα από τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού ή από τις χαμηλές θερμοκρασίες (σε αυτό βοηθάει και η αντλία θερμότητας).

Η επιτάχυνση είναι πραγματικά εκρηκτική (ειδικά στο Sport πρόγραμμα) και απαιτεί γερό στομάχι κάθε φορά που το παρακάνεις. Μάλιστα, η τετρακίνητη i4 περνά πολύ ομαλότερα την ισχύ της στην άσφαλτο και μόνο σε γλιστερά κομμάτια ίσως να αντιληφθείς το ισχυρότερο (κατά 55 άλογα) πίσω ηλεκτρομοτέρ των 313 ίππων.

Η άνεση της στάνταρ προσαρμοζόμενης ανάρτησης Μ (μπροστά γόνατα με ψαλίδια βάσης, πίσω πολλαπλών συνδέσμων) κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα ώστε στην πόλη να αγνοείς την κακή ποιότητα (όπου υπάρχει) των δρόμων και στο ταξίδι να απολαμβάνεις την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την υψηλή πιστότητα του ηχοσυστήματος της Harman Kardon.

Advertisement

Μάλιστα, η διαφορά από το Comfort στο Sport πρόγραμμα είναι αισθητή και ουσιαστική, καλύπτοντας την οδηγική όρεξη όποιου βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Και όποιου φυσικά έχει να καταβάλλει από 63.250 ευρώ για να κάνει δική του την πιο προσιτή τετρακίνητη i4. Από εκεί και… κάτω υπάρχουν και οι πισωκίνητες με το ένα ηλεκτρομοτέρ, οι eDrive35 και eDrive40 των 286 και 340 ίππων και των από 53.650 και 59.900 ευρώ, αντιστοίχως. Όποια και αν επιλέξετε, καλοτάξιδη ας είναι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW i4 xDrive40 Gran Coupe
Σύστημα πρόωσης: Δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, εμπρός 258 PS / πίσω 313 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς, ροπή: 401 PS, 600 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 83,9 kWh (net: 81,3)
Ισχύς φόρτισης: AC 11 kW, DC 205 kW
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 19,8-16,7 kWh/100 km/ 22-24 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 459-546 km (WLTP)/ 380-400 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.783/1.852/1.448 mm
Μεταξόνιο: 2.740 mm
Βάρος: 2.260 kg
Χώρος αποσκευών: 470-1.290 lt
Τιμή: Από 63.250 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση)