Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 eDCT 136 PS

Ελλάδα 19:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 eDCT 136 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί να είναι η μικρότερη Alfa αλλά καλείται να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος. Και κάτι μας λέει ότι η Junior θα καταφέρει να βγάλει εις πέρας την αποστολή της. Πάμε να δούμε το πως και το γιατί.

Advertisement
Advertisement

Η Junior δεν είναι απλά ένα ακόμα μοντέλο, αλλά το μέσο με το οποίο η Alfa Romeo καλείται να καλύψει όλα αυτά τα χρόνια το χαμένο έδαφος που άφησαν τόσο η Mito όσο και η Giulietta στις μικρότερες κατηγορίες. Και όπως έχουν τα πράγματα, μάλλον σοφά επέλεξαν οι Ιταλοί ότι το νέο τους μοντέλο θα είναι SUV και για να το τιμήσουν του χάρισαν την ονομασία της πόλης τους.

Τα δύσκολα όμως για τη Milano ξεκίνησαν με το καλημέρα. Ή με το καληνύχτα αφού μέσα σε ένα βράδυ η κόντρα της Stellantis με την κυβέρνηση της Ιταλίας φούντωσε και επειδή το νέο τους μοντέλο δεν θα κατασκευαζόταν επί ιταλικού εδάφους (αλλά στην Πολωνία) ήταν προσβλητικό για αυτούς (τους Ιταλούς) να φέρει την ονομασία της πόλης τους.

Έτσι, η Milano μετονομάστηκε σε Junior, κάτι που προσωπικά βρίσκω πιο ταιριαστό (και ακόμη πιο ταιριαστό το MiTo). Ακόμη και αν μιλάμε για ένα SUV που βγαίνει από την ίδια γραμμή παραγωγής με τα Fiat 600, που χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη με το Peugeot 2008 και το Opel Mokka, που έχει τον ίδιο κινητήρα με το Jeep Avenger.

Advertisement
Advertisement

Βλέπετε τα πάντα αλλάζουν και τίποτε δε μένει το ίδιο. Έτσι και στην αυτοκινητοβιομηχανία οι συμμαχίες και οι συνεργασίες σε επίπεδο ομίλων δημιουργούν νέα δεδομένα. Και μη μου πείτε ότι η Alfa Romeo δεν έχει αλλάξει. Έχει και μάλιστα πολύ.

Ποιος θα περίμενε πριν από μερικά χρόνια πως όλη η γκάμα της Alfa Romeo θα ήταν SUV; Μάλιστα, το μικρότερο από όλα έχει την τιμητική του να είναι και η πρώτη ηλεκτρική Alfa καθώς η Junior διατίθεται τόσο ως EV (με 156 ή 280 ίππους) όσο και ως Hybrid (με 136 ίππους).

Ξεκινάμε με την… παραδοσιακή, αυτή που λογικά θα προτιμηθεί και θα φορεθεί περισσότερο. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι η Junior δεν θα έχει ισχυρότερη έκδοση βενζίνης από αυτή της δοκιμής μας αφού top θα είναι ηλεκτρικές, όπως η Veloce των 280 ίππων.

Advertisement

Όπως και να έχει, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο ακόμη και η συμβατική Junior είναι αυτοκίνητο που μπορεί να «ηλεκτρίσει» το ενδιαφέρον σου. Οι Ιταλοί έχουν τη μαεστρία να διαφοροποιήσουν τη δική τους πρόταση από τα αδερφά μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα CMP2.

Αν και το χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν τονίζει και τόσο τις αναλογίες του αμαξώματος, η Junior είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα ομορφότερα της κατηγορίας. Αν όχι το ομορφότερο.

Advertisement

Η μάσκα έχει μία νεωτεριστική άποψη που αποτυπώνεται στο νέο θυρεό. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω φώτα δημιουργούν ένα ξεχωριστό ίχνος, ενώ οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες προσδίδουν ένα κουπέ στιλ. Όσο για το πίσω μέρος, σε κάποιους δεν αρέσει, σε άλλους ναι. Προσωπικά, το βρίσκω σχεδόν τέλειο για το σουλούπι της Junior.

Μιλώντας με νούμερα…
…το μήκος της Junior είναι στα 4,173 μέτρα και συγκριτικά με ένα Peugeot 2008 υπολείπεται σχεδόν 13 εκατοστά. Μάλιστα, η Junior είναι λίγο πιο κοντή ακόμη και από ένα Ford Puma, αλλά παρά τις κόμπακτ διαστάσεις της προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες της. Σημειώστε δε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι στα 19,5 εκ. (έναντι των 20 της Elettrica και των 16,9 της Veloce), μια τιμή που προσφέρει απροβλημάτιστα περάσματα πάνω από λακκούβες και… πεζοδρόμια.

Παρά το χαμηλό ύψος των 1,539 μέτρων (η Junior είναι ψηλότερη κατά περίπου 7 εκ. από μία Giulia και χαμηλότερη κατά 8 εκ. από ένα Renault Captur), οι πίσω έχουν περίσσεια αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ τα γόνατα τους θα στριμωχτούν μόνο αν οι μπροστινοί είναι ψηλοί (π.χ. πάνω από 1,85). Τηρουμένων των αναλογιών και το πορτμπαγκάζ είναι βολικό προσφέροντας 415 λίτρα, περίπου 65 περισσότερα από το κοντύτερο Opel Mokka.

Advertisement

Ως μέλος της οικογένειας Stellantis η Junior έχει στενή συγγένεια με τα υπόλοιπα ξαδερφάκια της. Οι Ιταλοί όμως έχουν φροντίσει να διαφοροποιήσουν το ταμπλό σε αρκετά σημεία, όπως στον πίνακα οργάνων με τα κυκλικά όργανα την οθόνη αφής που έχει μια οδηγοκεντρική κλίση και τους ντιζαϊνάτους αεραγωγούς με το φωτιζόμενο «φιδάκι». Το μπουτόν εκκίνησης είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα και όχι στο τιμόνι (που παραπέμπει στο Mokka), όπως έχουμε μάθει από τη Tonale και τις λοιπές Alfa.

Η touch-screen έχει εξαιρετικά γραφικά που «τρέχουν» γρήγορα και με απλού μενού. Στη βάση της υπάρχει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες (που μας θυμίζουν το Avenger), οι οποίοι είναι ιδιαίτερα βολικοί αλλά θα μπορούσαν να είναι και φωτιζόμενοι. Ένα στοιχείο που θα μπορούσε επίσης να είναι πιο Alfa είναι ο διακόπτης της επιλογής της κίνησης, αλλά και αυτός της επιλογής των οδηγικών προφίλ, που είναι αρκετά πίσω και δίπλα στο διακόπτη του χειρόφρενου.

Φυσικά, όλες αυτές οι ομοιότητες δεν αναιρούν το γεγονός ότι στη Junior νιώθεις όμορφα και άνετα σε ένα διάκοσμο που τεχνολογικά και χωροταξικά δεν του λείπει κάτι καλύπτοντας με το παραπάνω τις απαιτήσεις σου.

Επίσης, η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους είναι πάνω από τα στάνταρ της κατηγορίας της Junior, αλλά μην περιμένετε ότι φτάνει αυτά των Giulia και Stelvio. Τα σκληρά πλαστικά υπερτερούν των μαλακών αλλά όπου τα συναντάς (τα σκληρά) έχουν καλό και προσεγμένο φινίρισμα.

Και πάμε στο μεγάλο ερώτημα: πόσο Alfa είναι η νέα Junior;
Τα πράγματα μπορούν να γίνουν πολύ πιο απλά αν ξεχάσετε όσα περιμένατε από μία Giulia ή ακόμη και από μία Tonale. Η Junior είναι ένα κόμπακτ SUV που έχει ως βασική προτεραιότητα να είναι ευέλικτη στην πόλη και άνετη στο ταξίδι. Υπό αυτό το πρίσμα οι Ιταλοί έχουν πετύχει το στόχο τους δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο και ελκυστικό σύνολο.

Ο τρικύλινδρος 1.200άρης είναι αυτός που τελευταία έχει την τιμητική του πλαισιωμένος από ήπια υβριδική τεχνολογία. Η οποία δεν είναι και τόσο ήπια αφού ο ηλεκτροκινητήρας των 21 kW έχει μεγαλύτερη συμμετοχή προσφέροντας περιστασιακά ηλεκτροκίνηση και συγκρατώντας την κατανάλωση στην πόλη κάτω από τα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο κάπου στα 6,5-7 λίτρα. Καλά νούμερα αν σκεφτείτε ότι παραλάβαμε «κούτα» και «άστρωτη» την Junior της δοκιμής μας.

Το μοτέρ είναι αυτό που ξέρουμε εδώ και καιρό, με ροπάτη λειτουργία από χαμηλά, ενώ το πολύ θετικό στη Junior είναι ότι ακούγεται πολύ λιγότερο η τρικύλινδρη χροιά, η οποία ούτως ή άλλως έχει μια σπορ απόχρωση. Καλοδεχούμενη πάντως η καλή δουλειά που έχουν κάνει στο NVH οι Ιταλοί αφού η ποιότητα κύλισης, αν όχι καλύτερη, είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνα του Peugeot 2008. Αν έχεις ευαίσθητο αυτί ίσως παρατηρήσεις κάποιους αεροδυναμικούς ψιθύρους από τις μεσαίες κολόνες.

Από την άλλη, η απόσβεση της κάπως σφιχτής ανάρτησης (πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος, οι 18άρες ζάντες φορούν ελαστικά 225/55) είναι ικανοποιητική για να προσφέρει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης και θα έλεγα ότι είναι λίγο καλύτερη από ενός Fiat 600. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ έχει μία «σφουγγαρένια» αίσθηση.

Το αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο αλλάζει σβέλτα και ομαλά τις έξι σχέσεις του, ενώ υπάρχουν στάνταρ και paddles στο τιμόνι για όσους θέλουν σπορ αλλαγές. Ειδικότερα σε δρόμους με στροφές μπορείς να «παίξεις» με τα paddles που, ωστόσο, δεν κρατούν τη σχέση μέχρι τον κόφτη.

Σε σχέση με το λοιπό συγγενολόι η Junior δείχνει ότι έχει το κάτι παραπάνω και τη χάρη να στρίβει… όπως έρχεται, με μια ζυγισμένη τροχιά και προοδευτικές αντιδράσεις που καταπνίγονται από τα ηλεκτρονικά. Ακόμη όμως και πριν μπουν τα ηλεκτρονικά δεσμά η Junior εντυπωσιάζει με το πίσω μέρος να βιδώνει στην άσφαλτο και την υποστροφή να  εμφανίζεται μόνο όταν υπερβάλλεις.

Στα καλά νέα είναι ότι ακόμη και στο σπορ πρόγραμμα το κιβώτιο σπάνια θα μπερδευτεί (όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις) και ανεβοκατεβάζει σωστά τις ταχύτητες.

Από την άλλη, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, αλλά και μία ελαφριά τεχνητή αίσθηση ικανοποιώντας όσους θέλουν μία χαλαρή οδήγηση, αλλά μουτρώνοντας όσους περιμένουν «ξυραφένια» πληροφόρηση, όπως π.χ. στην Tonale.

Παρόλο, λοιπόν, που ο τρόπος που η πληροφόρηση περνά στα χέρια σου δεν είναι και τόσο Alfa, στο Dynamic αποκτά το σωστό «βάρος», ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλύτερα και σχεδόν ιδανικά με την υβριδική τεχνολογία.

Συμπερασματικά…
…θα έλεγα ότι για την Junior το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αν το στρίψεις και πέσει από τη σκοπιά που το βλέπει ένας ρομαντικός αλφίστι θα πρέπει να συμβιβαστείς με αρκετά πραγματάκια. Δεν θα το κρύψω, η Junior έχει περισσότερο Stellantis μέσα της παρά Alfa Romeo.

Αν όμως το δεις από την άλλη όψη, τότε με 30 χιλιάρικα (32.900 ευρώ η Speciale της δοκιμής μας) μπορείς κάθε μέρα να νιώθεις όμορφα πίσω από το τιμόνι ενός στιλάτου SUV που ξεχωρίζει από τον αχταρμά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 eDCT 136 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 1.199 cc (Mild Hybrid 48V)
Μέγιστη ισχύς: 136 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,2/7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.173/1.781/1.539 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.380 kg
Χώρος αποσκευών: 415-1.280 lt
Τιμή: Από 29.900 ευρώ