Live Κίνηση
Περισσότερα
PEUGEOT 2021-1

Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών Peugeot

Ελλάδα 20:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών Peugeot

PEUGEOT 2021-1

Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών Peugeot

PEUGEOT 2021-1

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση φέρνει την Peugeot σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση, καθώς διαθέτει μία γκάμα πολύ ξεχωριστών σε σχεδίαση μοντέλων, τα οποία εφοδιάζει με κορυφαία τεχνολογικά συστήματα ώστε να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και η Peugeot υπήρξε από τις πρώτες εταιρίες που δήλωσαν ένα ηχηρό “παρών” στη νέα εποχή που ανοίγεται μπροστά μας. Η γαλλική εταιρία ευτύχησε πάνω στη φάση της πιο σημαντικής αλλαγής στην ιστορία της αυτοκίνησης να έχει στην διάθεσή της μερικά εξαιρετικά αυτοκίνητα, τα οποία το καθένα στην κατηγορία του έχει πρωταγωνιστικό ρόλο όχι μόνο στις πωλήσεις αλλά και στα δεκάδες βραβεία που συγκεντρώνουν από τους μεγαλύτερους και πιο καθιερωμένους θεσμούς του κόσμου.

Για τη μετάβαση στη νέα εποχή, η Peugeot είχε ήδη φροντίσει να εξελίξει νέες πλατφόρμες οι οποίες θα ήταν έτοιμες να δεχθούν την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα τα νέα e-208 και e-2008 βασίζονται στην πλατφόρμα e-CMP η οποία είναι φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει την ενσωμάτωση του ηλεκτρικού συστήματος (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία κ.λπ.) με ιδανικό τρόπο, τόσο σε ότι αφορά την ασφάλεια που παρέχει και την ακαμψία της όσο και σε ότι έχει να κάνει με την διατήρηση αμετάβλητων των χώρων για επιβάτες και αποσκευές.

Advertisement
Advertisement

Για το ηλεκτρικό υπόβαθρο των δύο μικρότερων μοντέλων της e-208 και e-2008 αλλά και για το ελαφρύ επαγγελματικό e-Expert, η εταιρία επέλεξε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο τοποθετείται στον εμπρός άξονα μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το ηλεκτρικό αυτό μοτέρ των 136 ίππων και των 260 Nm ροπής συνδυάζεται με μπαταρία των 50 kWh (στην περίπτωση του e-Expert υπάρχει και η δυνατότητα για μπαταρία των 75 kWh) με την αυτονομία να κυμαίνεται από 320 έως και 340 χιλιόμετρα (το e-Expert έχει 230 και 330 χιλιόμετρα για τη μικρή και τη μεγάλη μπαταρία αντίστοιχα).

Περισσότερες πληροφορίες για τα ηλεκτρικά της Peugeot θα βρείτε εδώ

Και τα τρία ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας διαθέτουν δύο εκδόσεις με διαφορετικό on-board φορτιστή, η στάνταρ με 7,4 kW και προαιρετικά με 11,0 kW. Αυτό επιτρέπει στην εταιρία να έχει δύο παραλλαγές του ίδιου αυτοκινήτου: η μία με τον πιο μικρό on-board φορτιστή να έχει πιο προσιτή τιμή ενώ η δεύτερη να έχει το πλεονέκτημα της πιο γρήγορης φόρτισης.

Advertisement

Η φόρτισή της μπαταρίας των 50 kWh μπορεί να γίνει από οικιακή πρίζα σε 16 ώρες, από ένα wallbox των 11,0 kW σε 7,5 ώρες ή σε δημόσιο ταχυφορτιστή των 100 kW (DC) σε μόλις 30 λεπτά για να φτάσει από σχεδόν άδεια έως το 80% της χωρητικότητάς της. Η Peugeot εφοδιάζει την ηλεκτρική της διάταξη με ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης της μπαταρίας, έτσι ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας είτε για το ταξίδι είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτισή της. Η εταιρία παρέχει επίσης εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας.

Advertisement

Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot διαθέτουν τρία προγράμματα οδήγησης, το Eco για μεγιστοποίηση της αυτονομίας, το Νormal για καθημερινή χρήση και το Sport όπου η προτεραιότητα δίνεται στις επιδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο πρόγραμμα Sport το νέο Peugeot e-208 μπορεί να φθάσει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 8,1 sec. Το σύστημα διαθέτει επίσης και δύο στάδια ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, ένα χαμηλής έντασης και ένα ενισχυμένο, με το δεύτερο να επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με τη λογική του one pedal, τη χρήση δηλαδή μόνο του πεντάλ του γκαζιού για τη ρύθμιση της επιτάχυνσης ή της επιβράδυνσης του αυτοκινήτου.

Περισσότερες πληροφορίες για τα ηλεκτρικά της Peugeot θα βρείτε εδώ

Advertisement

Στην περίπτωση του plug-in υβριδικού 3008 η Peugeot δίνει την δική της εκδοχή για αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα, εστιάζοντας όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην οδηγική απόλαυση. Η πρωτοποριακή ιδέα της Peugeot είναι να δημιουργήσει δύο εκδόσεις, μία με έναν ηλεκτροκινητήρα και συνδυαστική ισχύ 225 ίππων και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστική ισχύ 300 ίππων και τετρακίνηση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι των 13,2 kWh και παρέχει αυτονομία 56 χιλιομέτρων. Με το βασικό onboard φορτιστή των 3,7 kW η συγκεκριμένη μπαταρία χρειάζεται περίπου 4 ώρες σε οικιακή φόρτιση των 16Α ή λιγότερο από 2 ώρες με τον προαιρετικό on board φορτιστή των 7,4 kW σε οικιακό wallbox. Υπάρχουν επίσης και 4 προγράμματα οδήγησης, το Electric για 100% κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα, τo Hybrid για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος, το Sport για μέγιστη δυνατή απόδοση όλων των κινητήρων με στόχο τις επιδόσεις και το 4WD στην έκδοση Hybrid4 για εκτός δρόμου αποδράσεις.

Peugeot-3008-2020-white-g1000x600

Στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της Peugeot υπάρχουν και αλλαγές στον πρωτοποριακό πίνακα οργάνων i-Cockpit 3D αλλά και στο σύστημα πολυμέσων. Η εταιρία έχει φροντίσει να προσαρμόσει τα συστήματά της στα νέα δεδομένα και να δίνει τις απαραίτητες έξτρα πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός ενός ηλεκτρικού οχήματος. Έτσι στις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες παρέχοντας πλέον πληροφορίες για την ισχύ της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία, γίνεται απεικόνιση των ενεργειακών ροών, υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ παρέχονται και πληροφορίες στο σύστημα navigation για την τοποθεσία των σταθμών φόρτισης και απόσταση που πρέπει να διανυθεί μέχρι τον πλησιέστερο από αυτούς.

Για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών διαβίωσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου η Peugeot έχει εφοδιάσει τα αυτοκίνητά της με ειδική θερμαντική αντίσταση ισχύος 5kW και εξασφαλίζει τη θέρμανση του χώρου των επιβατών. Υπάρχει επίσης αντλία θερμότητας και αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας που εξασφαλίζει συνθήκες παρόμοιες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο για την μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η δυνατότητα προγραμματισμού της θερμοκρασίας της καμπίνας εξ’ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot που θερμαίνει ή ψύχει την καμπίνα πριν από κάθε διαδρομή.

Το MyPeugeot είναι μία ιδιαίτερα εξελιγμένη “ομπρέλα” υπηρεσιών της εταιρίας προς τον πελάτη της, προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο και σε συγχρονισμό με το smartphone του οδηγού. Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι πολλές όπως για παράδειγμα η e-Remote Control για την ενεργοποίηση του κλιματισμού από απόσταση, τον έλεγχο και προγραμματισμό της επαναφόρτισης σε ώρες εκτός αιχμής, την παρακολούθηση της κατάστασης του αυτοκινήτου, την ενημέρωση για τα νέα της εταιρίας και τις προσφορές της, την αναζήτηση ενός μέλους του επίσημου δικτύου διανομέων Peugeot και πολλά ακόμα.

Περισσότερες πληροφορίες για τα ηλεκτρικά της Peugeot θα βρείτε εδώ

Peugeot-3008-2020-detail-b1000x600

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 208 GT Line: Το ομορφότερο μικρό (video)
Peugeot 208: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη
Συγκριτικό: Honda e VS MINI Cooper SE VS Peugeot e-208