Ξεκίνησε η εξέλιξη του Volvo EX60
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250210104904_338768_Invitation_to_Volvo_Cars_presentation_of_the_fourth_quarter_and_full_year11-768x432.jpg)
Βάσει αναφορών στον ευρωπαϊκό αυτοκινητικό Τύπο, η Volvo ξεκίνησε τη διαδικασία εξέλιξης του αμιγώς ηλεκτροκίνητου EX60.
Η προσπάθεια της Volvo να μετατραπεί σε έναν κατασκευαστή αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητων νέων μοντέλων ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε συνεχίζεται με έντονο ρυθμό.
WHAT CAR
Η νέα προσπάθειά της αφορά στο EX60, την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του XC60, του δημοφιλέστερου μοντέλου της σουηδικής εταιρείας, βάσει των στοιχείων πωλήσεων.
Το EX60 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημά της το οποίο βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα «SPA 3» («Scalable Product Architecture 3») την οποία έχει εξελίξει Όμιλος Geely για τα νέα μοντέλα των εταιρειών που τον απαρτίζουν.
Αυτή αποτελεί μια βελτιωμένη εκδοχή της «SPA 2» η οποία έχει χρησιμοποιηθεί στα (ηλεκτροκίνητα) EX90 και ES90.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207111954_Volvo-EX30-2-768x432.jpg)
Οι άνθρωποι της Volvo έχουν σχεδόν έτοιμα τα πρωτότυπα του νέου ηλεκτρικού SUV και σύντομα θα αρχίσουν εντατικά τις δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. Η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης χρονιάς.
Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει την ενσωμάτωση προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και μεγαλύτερη δυνατότητα over the air ενημερώσεων των εφαρμογών του συστήματος πολυμέσων.
O Άντερς Μπελ, Διευθυντής Μηχανολογίας και Τεχνολογίας της Volvo, δήλωσε ότι η πλατφόρμα «SPA 3» έχει εξελιχθεί από τη σουηδική εταιρεία αποκλειστικά για τα μοντέλα της και έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα της και σε αυτά που πρόκειται να εφαρμόσει στο μέλλον, βάσει του προγραμματισμού που έχει κάνει.
Όπως είπε: «Είναι 100% ηλεκτρική και 100% Volvo Cars. Δεν πρόκειται για την κοινή πλατφόρμα του ομίλου Geely, όπως η SEA που χρησιμοποιείται στο EX30.
»Επειδή δημιουργήθηκε για να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, καταφέραμε να απαλλαγούμε από όλους τους περιορισμούς που έθετε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
»Προσεγγίσαμε το θέμα από μηδενική βάση και θα δείτε το υψηλότερο επίπεδο ενσωματωμένης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε αυτή».
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207111957_Volvo-EX90-1-768x432.jpg)
Το νέο EX60 αναμένεται να έχει διαστάσεις παρόμοιες με αυτές του XC60 και η σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού του λογικά θα είναι επηρεασμένη από τα EX90 και EX30.
Χάρη στην καινούργια πλατφόρμα η διαδικασία εξέλιξης αλλά κυρίως αυτή της παραγωγής του θα είναι πιο εύκολη και πιο σύντομή.
Το τελευταίο οφείλεται στο γεγονός ότι το πλαίσιό του θα κατασκευάζεται μέσω της διαδικασίας mega casting, δηλαδή αυτής όπου μεγάλα τμήματά του παράγονται ως ενιαίο τμήμα και συναρμολογούνται ταχύτερα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207111959_Volvo-EX90-2-768x432.jpg)
Το EX60, ως όχημα, θα εντάσσεται στο γενικότερο «οικοσύστημα» της Volvo. Όπως δήλωσε ο Μπελ «ό,τι κάνουμε συνδέεται άμεσα με το cloud των συνδεδεμένων αυτοκινήτων της εταιρείας. Εάν παρατηρήσετε τις επιτυχημένες εταιρείες τεχνολογίας, θα δείτε ότι όλες βασίζονται σε μια ενιαία τεχνολογική υποδομή, όπου όλα τα προϊόντα τους είναι αλληλένδετα.
»Ένα καλό παράδειγμα είναι η Apple. Τα προϊόντα της, τα τηλέφωνα, οι φορητοί υπολογιστές, όλα είναι ουσιαστικά διασυνδεδεμένα μέσω του ίδιου λογισμικού. Αυτό είναι ένα σημείο αναφοράς για το πού πρέπει να προσανατολιστούμε στο μέλλον, ως μια εταιρεία τεχνολογίας».