Ξεκίνησαν οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΝΕΑΞεκίνησαν οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΝΕΑΗ απόφαση της ΕΕ άρχισε να εφαρμόζεται από τις 4 Ιουλίου σε μια προσπάθεια να ανακόψει την εξάπλωση των Κινέζων.
Από τις 4 Ιουλίου 2024, η ΕΕ θα επιβάλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων με την Κίνα.
WHAT CAR
Οι δασμοί θα επηρεάσουν περισσότερο την εταιρεία SAIC, με πρόσθετη εισφορά 37,6% επιπλέον του υφιστάμενου δασμού 10% λόγω μη συνεργασίας στην έρευνα της ΕΕ.
Η BYD αντιμετωπίζει δασμό 17,4%, ενώ η Geely, ιδιοκτήτρια εμπορικών σημάτων όπως η Lotus και η Volvo, πλήττεται με πρόσθετη επιβάρυνση 19,9%.
Οι εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα, όπως η eGT New Energy Automotive και η BMW Brilliance Automotive, αντιμετωπίζουν πρόσθετο δασμό 20,8%, ενώ οι μη συνεργάτες όπως η Spotlight Automotive επιβαρύνονται με 37,6%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ισχυρίζεται ότι αυτοί οι δασμοί είναι απαραίτητοι, καθώς τα φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα απειλούν την οικονομική σταθερότητα των παραγωγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της ΕΕ, κατηγορώντας την Κίνα ότι επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της.
Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αγορά, αντιτίθενται στους δασμούς λόγω των φόβων για κινεζικά αντίποινα κατά των εξαγωγών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι προσωρινοί δασμοί θα διαρκέσουν τέσσερις μήνες, ενώ ενδέχεται να γίνουν μόνιμοι για πέντε χρόνια, εάν δεν επιτευχθεί λύση.
Η ΕΕ παραμένει η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών εξαγωγών τους το 2023.
Η ελκυστικότητα της αγοράς της ΕΕ οφείλεται στις νομοθετικές πιέσεις για αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων για τη μείωση των εκπομπών CO2.