Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Βρέθηκε λύση για να μην πιάνουν φωτιά τα ηλεκτρικά!

Ελλάδα 23:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Βρέθηκε λύση για να μην πιάνουν φωτιά τα ηλεκτρικά!

ΝΕΑ

Βρέθηκε λύση για να μην πιάνουν φωτιά τα ηλεκτρικά!

ΝΕΑ

Αν και είναι σπάνιο φαινόμενο, όταν συμβαίνει είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, διότι η φωτιά σβήνει πολύ δύσκολα. Τώρα, μπορεί το ζήτημα να λαμβάνει τέλος μια και καλή.

Advertisement
Advertisement

Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου, διότι έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και θεωρητικά αυξημένο κύκλο ζωής. Φυσικά, μπορούν και πολύ γρήγορα να γίνουν επικίνδυνες λόγω της υπερθέρμανσης.

Η οποία μπορεί εύκολα να καταλήξει σε φωτιά, εάν η θερμοκρασία ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο και τα συστήματα ψύξης δε λειτουργήσουν όπως πρέπει.

Πιάνοντας το νήμα από την αρχή, οι μπαταρίες των EVs αποτελούνται από χιλιάδες στοιχεία και ηλεκτρολύτες που παράγουν οξυγόνο. Και όπου οξυγόνο, η φωτιά επωφελείται και είναι απτόητη απέναντι και σε μεγάλες μάνικες νερού.

Advertisement
Advertisement

Για αυτό, οι πυροσβέστες που καλούνται να σβήσουν την πυρκαγιά από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ρίχνουν νερό στη μπαταρία για να την ψύξουν.

Τώρα, ερευνητές του Clemson University της Νότιας Καρολίνας εφηύραν έναν ηλεκτρολύτη ο οποίος δεν πιάνει φωτιά. Αποτελείται από υλικά που τα βρίσκεις σε πυροσβεστήρα αντί για άλατα λιθίου και οργανικό διαλύτη. Επομένως, είναι εκ φύσεως αντιπυρικός.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι λειτουργεί σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασίας, ξεκινώντας από τους -75 έως τους +80 βαθμούς Κελσίου.

Advertisement

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών που πραγματοποίησαν οι ερευνητές, οι μπαταρίες με ενσωματωμένο τον συγκεκριμένο ηλεκτρολύτη έσβηναν αποτελεσματικά την εσωτερική φωτιά που δημιουργούνταν από την υπερθέρμανση.

Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλου τύπου χημεία, πέραν από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι από τις πιο δημοφιλείς στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου.

Advertisement

Ωστόσο, έχει ένα άλλο πολύ μεγάλο θετικό: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες που ήδη παράγονται σε διάφορες γραμμές εργοστασίων, διότι η μορφή του είναι παρόμοια με εκείνη των κοινών ηλεκτρολυτών.

Οι ερευνητές που ολοκλήρωσαν το συγκεκριμένο πρότζεκτ πιστεύουν ότι σύντομα οι εταιρείες θα μπορούν να εξελίσσουν και να παράγουν αντιπυρικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, εξαφανίζοντας την παθογένεια με την οποία πρωτοβγήκαν πολλά ηλεκτρικά στην αγορά.