Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το VW Golf πενηντάρισε!

Ελλάδα 9:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το VW Golf πενηντάρισε!

ΝΕΑ

Το VW Golf πενηντάρισε!

ΝΕΑ

Το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο συμπλήρωσε 50 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής του και ετοιμάζεται να γράψει νέες σελίδες δόξας και τιμής.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί ένα αυτοκίνητο ν’ αλλάξει τον κόσμο; Ακούγεται ακραίο, αλλά υπάρχουν τρανταχτά παραδείγματα, που επιβεβαιώνουν ότι μπορεί.

Ο κόσμος άλλαξε ακριβώς πριν από 50 χρόνια, καθώς το Volkswagen Golf μπήκε στην παραγωγή στις 29 Μαρτίου 1974. Ενώ το μοντέλο προοριζόταν να γίνει διάδοχος του θρυλικού Beetle, λίγοι θα μπορούσαν να μαντέψουν ότι θα γινόταν ένα από τα πιο δημοφιλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Οι 4 εποχές του απόλυτου bestseller

  • Tο No1 της Ευρώπης: το Golf είναι το πιο επιτυχημένο Volkswagen και το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις από την εφεύρεση του αυτοκινήτου!
  • Μέχρι στιγμής έχουν παραχθεί 37 εκατομμύρια μονάδες: κάθε μέρα τα τελευταία 50 χρόνια, περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει ένα νέο Golf
  • Εγγύηση ασφάλειας εργασίας: 20 εκατομμύρια από όλα τα Golf που έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής έχουν παραχθεί στο εργοστάσιο του Wolfsburg. Με τα χρόνια, οκτώ γενιές του Golf έχουν παραχθεί σε οκτώ χώρες σε όλο τον κόσμο
  • Διασφάλιση της πορείας προς το μέλλον: σημαντική ενημέρωση τεχνολογίας για την ιστορική επέτειο με plug-in υβριδικές μονάδες με ηλεκτρική αυτονομία σημαντικά μεγαλύτερη από 100 χιλιόμετρα και φωνητικό έλεγχο ChatGPT με τεχνητή νοημοσύνη.
Advertisement
Advertisement

50 χρόνια ιστορία, 8 γενιές και ένα επίκαιρο facelift γεμάτο τεχνολογικά καλούδια

Το 2024 είναι, λοιπόν, μια χρονιά ορόσημο για το απόλυτο γερμανικό best-seller, όχι μόνο γιατί «κλείνει» μισό αιώνα ζωής, αλλά και γιατί η επέτειος, μεταξύ άλλων, συνδυάζει με μια πολύ ουσιαστική ανανέωση.

 Η Volkswagen «απάντησε» στις έντονες κριτικές, προσθέτοντας νέες τεχνολογίες και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Και όπως πάντα, χωρίς δραματικές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση.

Advertisement

Γιατί κακά τα ψέματα, οι ιστορικές καταβολές είναι αναπόσπαστο κομμάτι του μύθου του Golf.

Volkswagen Golf I

Μια αντανάκλαση της προόδου. Ακριβώς όπως όλες οι γενιές Golf που ακολούθησαν, η πρώτη ήταν επίσης αντανάκλαση των τεχνολογιών αιχμής και των σύγχρονων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό δεν ίσχυε μόνο για την έξυπνη χρήση του χώρου για την εποχή και την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Advertisement

Με το πρώτο Golf GTI (1976), η Volkswagen ξεκίνησε τη δυναμική ανάπτυξη της κόμπακτ κατηγορίας. Το Golf D (1976) και το μετέπειτα Golf GTD (1982) εξασφάλισαν την καθιέρωση του ντίζελ στην εν λόγω κατηγορία. Το 1979, η Volkswagen λάνσαρε το Golf Cabriolet, για ένα διάστημα το πιο δημοφιλές κάμπριο στον κόσμο.

Αυτό ήταν σαν μια ανάσα φρέσκου αέρα για αυτήν την κατηγορία οχημάτων, η οποία από τότε ήταν ήδη γνωστή ως… κατηγορία Golf. Συνολικά 6,9 εκατομμύρια μονάδες της πρώτης γενιάς του Golf, συμπεριλαμβανομένων όλων των παραγώγων, πουλήθηκαν σε όλες τις ηπείρους μέχρι το 1983. Το Golf I αποδείχθηκε έτσι άξιος διάδοχος του Beetle.

Volkswagen Golf II

Το ορόσημο. Ο σημερινός Chief Designer της Volkswagen, Andreas Mindt, συνοψίζει την πιο σημαντική στιγμή στην ιστορία του Golf: Ήταν η αλλαγή από το Golf I στο Golf II. Ο τότε Chief Designer της Volkswagen, Herbert Schäfer, έκανε τα πάντα εκεί. Εκσυγχρόνισε το δεύτερο Golf αλλά κράτησε το DNA της πρώτης γενιάς.

Advertisement

Το Golf παρέμεινε πάντα μια περαιτέρω εξέλιξη αυτού του πρωτότυπου μοντέλου. Αυτό είναι το ιδιαίτερο με το Golf, και τα εύσημα για αυτό ανήκουν στον Herbert Schäfer. Τεχνολογίες όπως ο καταλυτικός μετατροπέας, το ABS και η τετρακίνηση έκαναν το ντεμπούτο τους στο Golf II. Συνολικά 6,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα Golf II κατασκευάστηκαν μεταξύ 1983 και 1991.

Volkswagen Golf III

Πρώτα η ασφάλεια. Από τον Αύγουστο του 1991, η Volkswagen ξεκίνησε μια νέα εποχή ασφάλειας με το Golf III. Αυτό ήταν το πρώτο μοντέλο της γκάμας που διατίθεται με μπροστινούς αερόσακους από το 1992, και η μεγάλη πρόοδος στον τομέα της σχεδίασης του αμαξώματος οδήγησε επίσης σε σημαντικές βελτιώσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Ορισμένα από τα άλλα ορόσημα της γκάμα του Golf συνδέονται με το Golf III, το οποίο είχε κατασκευαστεί 4,8 εκατομμύρια φορές μέχρι το 1997: για παράδειγμα, ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας (VR6), το σύστημα cruise control και οι πρώτοι πλευρικοί αερόσακοι. Για πρώτη φορά, αυτό το Golf ήταν επίσης διαθέσιμο ως μοντέλο.

Volkswagen Golf IV

Το αυθεντικό του στυλ. Το Golf IV που παρουσιάστηκε το 1997 θεωρείται σήμερα ως ένα icon, αναμφίβολα και λόγω του γεγονότος ότι γεφύρωσε το χάσμα στο Golf I του 1974 με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά και την εντυπωσιακή σχεδίαση της κολόνας C. Με το Golf IV, η Volkswagen πέτυχε ένα νέο πρότυπο ποιότητας στην κατηγορία.

Παράλληλα, το ντεμπούτο του ESP συνέβαλε περαιτέρω στη διάθεση ενός συστήματος ασφάλειας στο ευρύ κοινό αφού μέχρι πρότινος το συναντούσε κανείς στα πολυτελή μοντέλα. Το 2002, η Volkswagen παρουσίασε επίσης το πιο σπορ Golf μέχρι σήμερα με βάση την τέταρτη γενιά: το R32 με τελική ταχύτητα 250 km/h. Το 2003, αυτό ήταν το πρώτο Volkswagen με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Το Golf IV αντικαταστάθηκε την ίδια χρονιά μετά από 4,9 εκατομμύρια μονάδες.

Volkswagen Golf V

Νέα δεδομένα στην κατηγορία. Με την εξαιρετική του άνεση, το πέμπτο Golf, το οποίο κυκλοφόρησε το 2003, ήταν μίλια μπροστά από πολλούς ανταγωνιστές στην ανώτερη μεσαία κατηγορία. Το ίδιο ίσχυε και για την ποιότητα. Μια τιμή που υπογράμμισε την ακαμψία του συγκολλημένου με λέιζερ πλαισίου ήταν η κατά 35% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας.

Για πρώτη φορά, υπήρχαν επίσης έως και οκτώ αερόσακοι. Επιπλέον, το Golf V, που είχε παραχθεί σε 3,4 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2008, εντυπωσίασε με μια νέα πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, προβολείς bi-xenon και το πρώτο DSG-7 σχέσεων.

Volkswagen Golf VI

Υψηλή τεχνολογία. Μέχρι το τέλος Ιουλίου 2012, άλλα 3,6 εκατομμύρια Golf είχαν παραχθεί σε μόλις τέσσερα χρόνια με βάση την έκτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2008. Και η ασφάλεια έκανε για άλλη μια φορά ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός: το πλαίσιο με τεχνολογία συγκόλλησης λέιζερ ήταν τόσο άκαμπτο που σημείωσε το μέγιστο των πέντε αστέρων με πρωτόγνωρες επιδόσεις στη δοκιμή πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Νέες τεχνολογίες όπως το Light Assist (προηγμένο σύστημα ελέγχου πορείας), το Park Assist, το Hill Start Assist και το Adaptive Chassis Control (DCC) έκαναν το «World Car of the Year» του 2009 ένα από τα πιο προηγμένα κόμπακτ μοντέλα της εποχής του.

Volkswagen Golf VII

Λιγότερο βάρος, λιγότερη κατανάλωση. Τον Σεπτέμβριο του 2012, η ​​Volkswagen γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του έβδομου Golf. Το βάρος του μειώθηκε έως και 100 κιλά σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, πράγμα που σήμαινε ότι η κατανάλωση καυσίμου μειώθηκε επίσης έως και 23%.

Νέες τεχνολογίες όπως το Automatic Post-Collision Braking System, το Adaptive Cruise Control και το Front Assist, συμπεριλαμβανομένου του City Emergency Braking System, ολοκλήρωσαν την γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης. Το 2014, η Volkswagen χάραξε την πορεία της για την εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νέο e-Golf. Μέχρι το 2019 κατασκευάστηκαν συνολικά 6,3 εκατομμύρια Golf VII.

Volkswagen Golf VIII

Η προοδευτική σύγχρονη εποχή. Η Volkswagen παρουσίασε το Golf VIII τον Οκτώβριο του 2019. Με τους νέους ήπιους και plug-in υβριδικούς TSI έφερε τον εξηλεκτρισμό στην κόμπακτ κατηγορία. Και ως ένα από τα πρώτα κόμπακτ μοντέλα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας, όπως το Travel Assist. Ακόμη και η βασική έκδοση σήμερα διαθέτει χαρακτηριστικά όπως Lane Assist, Front Assist, προβολείς LED, πίσω φώτα LED και αυτόματο κλιματιστικό στο βασικό εξοπλισμό.

Σε συνδυασμό με το προαιρετικό προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC και την έξυπνη διαχείριση των δυναμικών χαρακτηριστικών, το Golf VIII θέτει νέα πρότυπα μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Ακόμη και σε μία περίοδο που τα SUV κυριαρχούν, μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες. Και το Golf, συνεχίζει…