Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

V12 μέχρι να «σβήσει» ο ήλιος για τη Ferrari

Ελλάδα 23:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

V12 μέχρι να «σβήσει» ο ήλιος για τη Ferrari

ΝΕΑ

V12 μέχρι να «σβήσει» ο ήλιος για τη Ferrari

ΝΕΑ

Λίγο καιρό μετά την παρουσίαση της 12Cilindri, η ιταλική εταιρεία μίλησε ανοιχτά σχετικά με τη λογική της στους κινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Η παρουσίαση της Ferrari 12Cilindri έδωσε στους φίλους της μάρκας και τους petrolheads έναν φάρο ελπίδας. Στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση έχει μπει απότομα και σχεδόν βίαια στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, οι 12κύλινδροι είναι πια σπάνιο φαινόμενο.

Όχι όμως για τη Ferrari η οποία σκοπεύει να τους κρατήσει ζωντανούς για όσο της το επιτρέπει η νομοθεσία.

Ο Διευθυντής Marketing της ιταλικής εταιρείας, Emanuele Carando μίλησε πρόσφατα στο Car Expert, εξηγώντας: «Θα παράγουμε ατμοσφαιρικούς V12 μέχρι ο νόμος να μη μας το επιτρέπει πια. Ελπίζουμε μελλοντικά να υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες, ώστε να δουλεύουμε πάνω σε νέους, πιο βιώσιμους βενζινοκινητήρες».

Advertisement
Advertisement

Η 12Cilindri παρουσιάστηκε και θα λανσαριστεί σε εκδόσεις αμαξώματος Coupe και Spider. Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας είναι ο αναβαθμισμένος V12 με χωρητικότητα 6,5 λίτρα με απόδοση 830 ίππους και 630 Nm ροπής. Ακόμα πιο συγκλονιστικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν αγγίζει το «ουρλιαχτό» των 10.000 σ.α.λ.

Παλαιότερα, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni είχε παραδεχτεί ότι ένας turbo V8 αποδίδει καλύτερα από έναν ατμοσφαιρικό V12. Ωστόσο, γνωρίζει και ο ίδιος, όπως και όλος ο οργανισμός από το Μαρανέλο ότι οφείλουν να παλέψουν για τους 12κύλινδρους, διότι προσφέρουν ένα συναίσθημα που είναι δυσεύρετο.

Ενόσω οι πωλήσεις των Ferrari με κινητήρα εσωτερικής καύσης είχαν πτώση το 2023, ο CEO της ιταλικής εταιρείας, Benedetto Vigna τόνισε ότι «οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πολλά ακόμα να κάνουν». Διότι εκείνος και αρκετοί ακόμα πιστεύουν ότι τα βιώσιμα καύσιμα μπορούν να αποτελέσουν τη λύση.

Advertisement

Παρόλα αυτά, η Ferrari δεν βρίσκεται πολύ μακριά από την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση. Το 2025 αναμένεται η παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας θέλει το 40% των πωλήσεών της να αφορά στα ηλεκτρικά, άλλο ένα 40% τα υβριδικά και μόλις 20% μοντέλα αμιγώς βενζινοκίνητα.