Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τρομάζουν οι φωτιές των ηλεκτρικών στα γκαράζ

Ελλάδα 0:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τρομάζουν οι φωτιές των ηλεκτρικών στα γκαράζ

ΝΕΑ

Τρομάζουν οι φωτιές των ηλεκτρικών στα γκαράζ

ΝΕΑ

Η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι από μόνη της μία εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Που γίνεται ακόμα δυσκολότερη όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί οι φωτιές στα ηλεκτρικά να είναι στατιστικά πολύ λιγότερες από τις αντίστοιχες στα συμβατικά, όμως οι επιπτώσεις τους είναι συχνά πολύ πιο δυσάρεστες και δύσκολες στο να αντιμετωπιστούν.

Το πρόσφατο παράδειγμα του περιστατικού στην Κορέα (δείτε εδώ) δείχνει ξεκάθαρα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις στην κατάσβεση της φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό. Και επίσης φανερώνει τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί στα κτήρια και σε τους κατοίκους.

Η πυρκαγιά, η οποία έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου, φέρεται να προήλθε από ένα EV της Mercedes-Benz και χρειάστηκαν οκτώ ώρες για την κατάσβεσή της.

Advertisement
Advertisement

Το περιστατικό ενέτεινε τους φόβους των καταναλωτών, ιδίως επειδή πολλοί Νοτιοκορεάτες ζουν σε πολυκατοικίες με υπόγειους χώρους στάθμευσης, όπου τέτοιες πυρκαγιές μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές.

Η συνάντηση, υπό την ηγεσία του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και με τη συμμετοχή αξιωματούχων από τα υπουργεία Μεταφορών και Βιομηχανίας και την εθνική υπηρεσία πυρασφάλειας, επικεντρώθηκε στη συζήτηση πιθανών μέτρων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης να δοθεί εντολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες να γνωστοποιούν τις μάρκες των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά τους οχήματα.

Αυτό έρχεται ως απάντηση στην ανησυχία της κοινής γνώμης και την κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης που έδειχναν τα επακόλουθα της πυρκαγιάς, με πολλά οχήματα να έχουν μείνει μόνο τα πλαίσιά τους.

Advertisement

Εκτός από το περιστατικό της Mercedes-Benz, μια άλλη πρόσφατη πυρκαγιά σε EV που αφορούσε ένα Kia EV6, το οποίο χρησιμοποιεί μπαταρίες του νοτιοκορεατικού κατασκευαστή SK On, έχει εντείνει περαιτέρω αυτές τις ανησυχίες.

Οι αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας εξετάζουν τώρα νέους κανονισμούς, και στις 13 Αυγούστου το υπουργείο Μεταφορών πρόκειται να συναντηθεί με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Mercedes και ο όμιλος Volkswagen για να συζητήσουν την πρόταση για την αποκάλυψη των εμπορικών σημάτων των μπαταριών.

Advertisement

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν επί του παρόντος περιορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις μπαταρίες των οχημάτων τους, δεν υπάρχει καμία απαίτηση να γνωστοποιούνται οι κατασκευαστές μπαταριών.

Οι ειδικοί έχουν επισημάνει ότι οι πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων διαφέρουν από εκείνες που αφορούν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς συχνά είναι πιο δύσκολο να κατασβεστούν λόγω της τάσης τους να αναφλέγονται εκ νέου.

Αν και η γνωστοποίηση των εμπορικών σημάτων μπαταριών θα μπορούσε να δώσει στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν θα βοηθήσει και τόσο.

Advertisement

Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν οριστικά δεδομένα σχετικά με το ποιες μάρκες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο επιρρεπείς σε πυρκαγιές, γεγονός που υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα του ζητήματος.