Τραγικό τροχαίο στο Νέο Ψυχικό με ένα νεκρό και πέντε τραυματίες (+video)
ΝΕΑΈνα σοβαρό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 5 Φεβρουαρίου στην πλατεία Αγίας Σοφίας στο Νέο Ψυχικό, όταν όχημα που οδηγούσε ηλικιωμένη μπήκε ανάποδα σε δρόμο, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με ένα άλλο Ι.Χ. καθώς και δύο μοτοσικλέτες.
Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, το ένα από τα αυτοκίνητα ανετράπη, με τον τελικό απολογισμό να είναι τραγικός: ένας νεκρός και πέντε τραυματίες.
WHAT CAR
Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο «Γεννηματάς», ενώ στο σημείο προκλήθηκε σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι αρχές διερευνούν τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος, ενώ η ηλικία και η ικανότητα οδήγησης της οδηγού έχει ήδη τεθεί υπό εξέταση.
Το όριο ηλικίας στην οδήγηση για τους ηλικιωμένους οδηγούς στην Ελλάδα
Το συγκεκριμένο περιστατικό φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της οδήγησης από ηλικιωμένους και τα μέτρα που λαμβάνονται για την οδική ασφάλεια.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΚΟΚ ο κάτοχος της άδειας οδήγησης ενός Ι.Χ. θα πρέπει μετά το 65ο έτος της ηλικίας του να προχωρήσει σε ανανέωση ανά 3ετία καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο. Επίσης, προβλέπονται εκ νέου ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.
Στην περίπτωση που ο κάτοχος της άδειας οδήγησης είναι άνω των 80 ετών απαιτούνται κάθε 2ετία επιπλέον των ανωτέρω πιστοποιητικών και δύο πιστοποιητικά ιατρικής εξέτασης από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο (ή νευροψυχίατρο ή ψυχίατρο).
Παρόλα αυτά, τα τροχαία με εμπλοκή ηλικιωμένων οδηγών εγείρουν ερωτήματα για το κατά πόσο τα μέτρα αυτά είναι επαρκή. Η αντίδραση μειώνεται με την ηλικία, ενώ προβλήματα όπως η μειωμένη όραση, η αργή αντίδραση και οι δυσκολίες προσανατολισμού μπορούν να αποβούν επικίνδυνα.
Η συζήτηση για περιορισμούς στην οδήγηση μετά από μια συγκεκριμένη ηλικία ή την εφαρμογή αυστηρότερων εξετάσεων αναζωπυρώνεται κάθε φορά που σημειώνεται ένα σοβαρό τροχαίο σαν το σημερινό.
Η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα, και ίσως ήρθε η ώρα οι αρμόδιες αρχές να επανεξετάσουν το πλαίσιο που διέπει την οδήγηση από ηλικιωμένους, λαμβάνοντας υπόψη διεθνή πρότυπα και μέτρα που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.