Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τώρα και τα λιλιπούτεια Kei cars γίνονται ηλεκτρικά

Ελλάδα 22:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τώρα και τα λιλιπούτεια Kei cars γίνονται ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Οι Toyota, Suzuki και Daihatsu ανακοίνωσαν ότι εντός της χρονιάς θα ξεκινήσουν την παραγωγή και πώληση στην Ιαπωνία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκδόσεων των βαν τους στην κατηγορία Kei οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο τα λεγόμενα Kei cars είναι άγνωστα. Πρόκειται για οχήματα τα οποία παράγονται και προορίζονται κυρίως για την ιαπωνική αγορά.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, ένα Kei car έχει μήκος 3,4 μέτρα το μέγιστο, ο (συχνά υπερτροφοδοτούμενος) κινητήρας του δεν ξεπερνά τα 660 κ. εκ. σε χωρητικότητα και η μέγιστη απόδοσή του φτάνει τους 64 ίππους.

Ουσιαστικά, πρόκειται για οχήματα πόλης τα οποία έχουν μικρότερη φορολόγηση και τιμή πώλησης και δημιουργούνται και για να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα χώρου που υπάρχει στις ιαπωνικές μεγαλουπόλεις.

Advertisement
Advertisement

Η μετάβαση προς τη ηλεκτροκίνηση δεν θα ήταν δυνατόν να εξαιρέσει και αυτή την κατηγορία οχημάτων. Έτσι, όπως ανακοινώθηκε, οι Toyota, Daihatsu και Suzuki θα αρχίσουν εντός της χρονιάς τη διάθεση στην ιαπωνική αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων Kei βαν Toyota Pixis Daihatsu Hijet και Suzuki Every, αντίστοιχα.

Αυτά βασίζονται στην κοινή πλατφόρμα «DNGA» (Daihatsu New Global Architecture) που έχει δημιουργηθεί και θα έχουν μέγιστη αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Ουσιαστικά, θα χρησιμοποιούνται για μεταφορές εμπορευμάτων εντός πόλης.

Τα τρία μοντέλα προϋπάρχουν στις εκδύσεις τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το 2023 αποφασίστηκε να κατασκευάζονται και οι ηλεκτρικές εκδόσεις τους. Έτσι, εκείνη τη χρονιά παρουσιάστηκαν τα πρωτότυπά τους κατά τη διάρκεια της Συνόδου των επτά ισχυρότερων χωρών («G7») που πραγματοποιήθηκε στη Χιροσίμα.

Advertisement

Εξωτερικά, τα τρία αμιγώς ηλεκτρικά Kei βαν είναι σχεδόν πανομοιότυπα με τις εκδόσεις τους που έχουν θερμικό κινητήρα και οι όποιες διάφορές τους αφορούν στους εμπορικούς λογότυπους, στην ύπαρξη της θυρίδας φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα και την απουσία εξάτμισης.

Προς το παρόν οι εταιρείες δεν έχουν ανακοινώσει στοιχεία που να αφορούν στην ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών των οχημάτων ή στη μέγιστη ισχύ τους. Συνεπώς, δεν γνωρίζουμε ακόμα εάν η τελευταία θα είναι ίδια ή μεγαλύτερη από αυτή των εκδοχών τους με κλασικό κινητήρα, ούτε και την ικανότητα μεταφοράς φορτίου, συγκριτικά.

Advertisement