Το Volkswagen ID. 1 πιθανόν να μην έχει «αδερφάκια»
ΝΕΑ
Η πρόσφατη παρουσίαση του πρωτότυπου ID. Every1 από τη Volkswagen έθεσε νέα δεδομένα για την ίδια αλλά μάλλον όχι και για τις άλλες εταιρείες του Ομίλου.
Το πρωτότυπο ID. Every1 από το οποίο θα προέλθει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ID. 1, έδειξε τη μορφή του νέου μοντέλου πόλης που θα παρουσιάσει η Volkswagen το 2027.
WHAT CAR
Ωστόσο, αυτή τη φορά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πιθανόν να είναι μόνη της στην προσπάθεια δημιουργίας του και στην παραγωγή του. Κι αυτό επειδή -ως τώρα- οι άλλες εταιρείες του Ομίλου δεν θέλουν να συμμετέχουν στη διαδικασία, ούτε να έχουν το αντίστοιχο μοντέλο στην γκάμα τους.

Θυμίζουμε το παράδειγμα του Volkswagen up! το οποίο κατασκευάζονταν τόσο ως Seat Mii όσο και ως Skoda Citigo. Με αυτά τα τρία μοντέλα, το κόστος εξέλιξης είχε επιμεριστεί και οι πωλήσεις τους ήταν σχετικά ικανοποιητικές, συνολικά.
Ωστόσο, τώρα πιθανόν δεν θα γίνει το ίδιο με το ηλεκτροκίνητο ID. 1. Αυτό δήλωσε ο Κάι Γκρούνιτζ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης.

Όπως είπε, προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για αντίστοιχα μοντέλα από τις Cupra και Skoda. Αιτία για αυτή την απόφαση των στελεχών των δύο εταιρειών του Ομίλου είναι η αβεβαιότητα σχετικά με την ανάπτυξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, άφησε να εννοηθεί ότι η πλατφόρμα «MEB Entry» που θα χρησιμοποιηθεί τόσο στο ID. 1 όσο και στο ID. 2 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για την παραγωγή αντίστοιχων μοντέλων και από τις δύο εταιρείες, μόλις υπάρξει η κατάλληλη επιχειρηματική βάση.

Ο Γκρούνιτζ τόνισε ότι η διαδικασία εξέλιξης του ID. 1 είναι αποκλειστική ευθύνη της Volkswagen. Όταν ρωτήθηκε γιατί θα καθυστερήσει σχετικά να εμφανιστεί επίσημα, απάντησε: «Αυτό σχετίζεται με τον λόγο που θα παρουσιάσουμε το ID. 1 το 2027.
»Βλέπουμε ότι η αγορά των αυτοκινήτων πόλης αναπτύσσεται τώρα. Πιστεύουμε ότι θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, οπότε θεωρούμε ότι το 2027 είναι η κατάλληλη στιγμή, ειδικά με όλες τις φήμες γύρω από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και το τέλος τους στην Ευρώπη».
»Αν η συγκεκριμένη αγορά αναπτυχθεί πραγματικά, μπορούμε εύκολα να αποφασίσουμε τότε για αντίστοιχα μοντέλα της Cupra ή της Skoda, αλλά όχι ακόμα».

Το ID. 1 είναι το πρώτο μοντέλο στο οποίο οι άνθρωποι της Volkswagen εφαρμόζουν το σχέδιό τους για μειωμένο χρονοδιάγραμμα από την εξέλιξή του ως την παραγωγή του, συγκριτικά με ό,τι ισχύει ως τώρα για την εταιρεία.
Αυτό θα επιτευχθεί τόσο χάρη στη συγκεκριμένη πλατφόρμα όσο και στην καινούργια αρχιτεκτονική λογισμικού η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Rivian. Επιτρέπει περισσότερες επιλογές δοκιμών εξέλιξης με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κάτι που μειώνει το συνολικό διάστημα στα περίπου τρία χρόνια, καθώς και το κόστος.