Το Rimac Nevera δεν είναι πια το πιο γρήγορο ηλεκτρικό hypercar
ΝΕΑΤο Rimac Nevera δεν είναι πια το πιο γρήγορο ηλεκτρικό hypercar
ΝΕΑΝέος βασιλιάς της ταχύτητας στα ηλεκτρικά hypercars ανακηρύσσεται η Aspark SP600.
Η Rimac Nevera άντεξε σχεδόν δύο χρόνια στην κορυφή της λίστας ρεκόρ ταχύτητας με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το κροατικό υπεραυτοκίνητο των 1.900+ ίππων είχε καταγράψει επίσημα τελική ταχύτητα 412 χλμ./ώρα αφήνοντας πίσω του το εκρηκτικό Pininfarina Battista.
WHAT CAR
Η 8η Ιουνίου ωστόσο έμελλε να είναι η τελευταία ημέρα παραμονής της Nevera στην κορυφή καθώς έχουμε νέο… Χαλίφη στη θέση του Χαλίφη. Ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε συνεργασία Ιταλών και Ιαπώνων κατάφερε να διαλύσει το ρεκόρ της Nevera σκαρφαλώνοντας στην κορυφή της λίστας. Πρόκειται για την Aspark SP600, μια εξέλιξη της Aspark Owl της οποίας την κατασκευή επιμελήθηκε η Manifattura Automobili στο Τορίνο.
Το χεράκι της στην SP600 έβαλε και η Bridgestone η οποία ανέλαβε να κατασκευάσει τα ειδικά ελαστικά του αυτοκινήτου βασισμένα στα Potenza Race. Τα ιαπωνικά ελαστικά κατασκευάστηκαν για ταχύτητες πάνω από τα 420 χλμ./ώρα με το ανάλογο βάρος και τις αεροδυναμικές δυνάμεις που αναπτύσσονται σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Η δοκιμή για το ρεκόρ ταχύτητας έγινε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις Πάπενμπεργκ. Στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα δοκιμών με ευθεία 1,8 χιλιομέτρου η εκρηκτική SP600 κατάφερε να σημειώσει τελική ταχύτητα 438,7 χλμ./ώρα σπάζοντας το ρεκόρ της Rimac. Πίσω από το τιμόνι βρέθηκε ο πρώην νικητής του 24ωρου Αγώνα Νίρμπουργκρινγκ, Μαρκ Μπάσενγκ και η μέτρηση έγινε με το πιστοποιημένο Racelogic V-Box.
Όσο για το ίδιο την Aspark SP600, είναι εξοπλισμένη με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 2.012 ίππων με ιδιαίτερη μελέτη στα αεροδυναμικά βοηθήματα που κράτησε σχεδόν 10 χρόνια για να τελειοποιηθεί. Το επόμενο διάστημα η Manifattura Automobili Torino θα ανακοινώσει και τα πρώτα μοντέλα παραγωγής που θα είναι σε περιορισμένο αριθμό.