Το Raptor δείχνει το δρόμο στο επόμενο supercar της Ford!
ΝΕΑΑποτελεί έκπληξη, αλλά ο επόμενος «σούπερ ήρωας» της μάρκας, δεν θα είναι ένα νέο GT.
H Ford ετοιμάζεται για μια πομπώδη επιστροφή στον εμβληματικό (και για την ίδια) αγώνα του Le Mans, έως το 2027, αλλά o Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ, «απασφάλισε» μια νέα «βόμβα»!
WHAT CAR
Η επόμενη ναυαρχίδα επιδόσεων της μάρκας, δεν θα βασίζεται σε μια επόμενη γενιά GT, αλλά πιθανότατα θα είναι ένα σούπερ SUV επιδόσεων, στα χνάρια του Raptor και ειδικότερα της αγωνιστικής έκδοσης Raptor T1+, που κατέκτησε την 3η θέση στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ, με τον θρυλικό Κάρλος Σάινθ στο τιμόνι.
«Είμαστε στη μέση της δημιουργίας κάτι, οπότε δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις ακόμα, αλλά το ερώτημα είναι αν η Ford θα πρέπει να φτιάξει ένα υπεραυτοκίνητο εκτός δρόμου», τόνισε ο Φάρλεϊ, ο οποίος πρόσφατα είχε αναφέρει ως προσωπικό στοίχημα, «να μετατρέψει την Ford, σε Porsche των off–road».
Το Raptor T1+ είναι μια καλή βάση. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό project, που εξελίχθηκε με τη συμμετοχή της Ford, της Red Bull και των ειδικών, σε ό,τι αφορά στους αγώνες ράλι, της M-Sport και σίγουρα δεν μοιράζεται πολλά με το Raptor παραγωγής.
Είναι χτισμένο γύρω από ένα εξατομικευμένο πλαίσιο από χάλυβα, διαθέτει ανάρτηση διπλού ψαλιδιού και στα δύο άκρα και διαχειρίζεται τους κραδασμούς και τα χτυπήματα σε συνθήκες αγώνα, μέσω βαρέως τύπου πολυρυθμιζόμενων αμορτισέρ Fox με απομακρυσμένα ρεζερβουάρ.
Οι ζάντες αλουμινίου 8,5 x 17 ιντσών φορούν ελαστικά 37 ιντσών και απολαμβάνουν μια τεράστια διαδρομή τροχού 350 χιλιοστά, ενώ 400 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος και γωνία προσέγγισης 70 μοιρών σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά αξεπέραστα εμπόδια στο δρόμο αυτού του τέρατος!
Ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχει με ορισμένα Ford παραγωγής είναι ο κινητήρας Coyote V8 των 5,0 λίτρων, αν και το Raptor Τ1+ είναι εξοπλισμένο με σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ και «ρυθμισμένη εξάτμιση» κατάλληλη για τον ανταγωνισμό του Ντακάρ. Η Ford δεν έχει αποκαλύψει τι είδους ισχύ παράγει ο κινητήρας, αλλά όπως τοποθετείται στη Mustang Dark Horse, αποδίδει 500 ίππους και 567 Nm ροπής.