Το νέο Mazda MX-5 θα είναι αλλιώς
ΝΕΑ
Σύμφωνα με δημοσίευμα στον αμερικανικό Τύπο, η Mazda μάς επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη στην καινούργια γενιά του MX-5.
Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους της σπορ οδήγησης και των roadsters. Εκπρόσωπος της Mazda επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει η καινούργια γενιά του MX-5 και μάλιστα με την μηχανολογική «φύση» την οποία το γνωρίζουμε για περισσότερο από 35 χρόνια.
WHAT CAR
Σύμφωνα με δημοσίευμα στο Road and Track, η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε στο αμερικανικό περιοδικό βασικά χαρακτηριστικά του καινούργιου μοντέλου. Συγκεκριμένα, ο Ριουίτσι Ουμέσιτα, Διευθυντής Τμήματος Εξέλιξης της εταιρείας, σε συνέντευξή του τόνισε ότι το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις roadster θα παραμείνει πιστό στη βασική κατασκευαστική φιλοσοφία του.

Όπως αποκάλυψε, το καινούργιο MX-5 θα είναι ακόμα πιο ελαφρύ από αυτό της παρούσας γενιάς του (της τέταρτης κατά σειρά) και θα έχει έναν καινούργιο ατμοσφαιρικό κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού.
Συγκεκριμένα, αυτός θα είναι ο νέος τετρακύλινδρος σε σειρά χωρητικότητας 2,5 λίτρων, τεχνολογίας «Skyactiv Z». Θα διαθέτει τη βελτιωμένη εκδοχή τού συστήματος «SPCCI» («Spark Controlled Compression Ignition») που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2019 στους κινητήρες «Skyactiv-X».
Όπως είπε ο Ουμέσιτα, βασική επιδίωξη στον νέο κινητήρα δεν είναι η μέγιστη ισχύς, αλλά η βελτιστοποίηση του θερμοδυναμικού βαθμού απόδοσής του και η επίτευξη εξαιρετικά φτωχού μείγματος καύσης. Όπως διαβεβαιώνει, αυτός θα πληροί ακόμα και τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Επίσης, άφησε να εννοηθεί ότι η νέα γενιά του MX-5 ενδεχομένως να ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, κάτι που θα είναι προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος και της κατανάλωσης καυσίμου.
Εκτός αυτού, οι διαστάσεις του θα παραμείνουν σχεδόν ταυτόσημες, με το μήκος του να είναι μικρότερο από τέσσερα μέτρα. Επιπλέον, επιβεβαίωσε ότι ο καινούργιος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με αυτόματο.

Έτσι, οι παραδοσιακοί φίλοι του θα μπορούν να επιλέξουν την πρώτη εκδοχή για ακόμα καλύτερη συμμετοχή στη διαδικασία της σπορ οδήγησης.
Τέλος, ο Ουμέσιτα δεν ανέφερε τίποτα για την απόδοση του νέου κινητήρα ούτε και το πότε θα παρουσιαστεί το καινούργιο MX-5. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτό αναμένεται να γίνει προς το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.