Το Lada Niva ζει και βασιλεύει. Και γίνεται και… σπορ!
ΝΕΑΤο Lada Niva παλιώνει σαν το καλό κρασί. Και μετά από δεκαετίες, ήρθε η ώρα για μία πιο σπορ έκδοση.
Η AvtoVAZ ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του Lada Niva Sport, της πιο σπορτίφ εκδοχής του εμβληματικού SUV από το ντεμπούτο του το 1977.
WHAT CAR
Διαθέτοντας σημαντικές μηχανικές και σχεδιαστικές αναβαθμίσεις, αυτή η τελευταία έκδοση έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, αν και παραμένει πιστή στο DNA του Niva.
Η κορυφαία αναβάθμιση είναι ο νέος 16βάλβιδος τετρακύλινδρος κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 124 ίππους και 151 Nm ροπής.
Σε σύγκριση με τον στάνταρ κινητήρα των 83 ίππων του κανονικού Niva, αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική βελτίωση, αν και οι προσδοκίες επιδόσεων παραμένουν μέτριες.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και ενισχυμένο συμπλέκτη.
Η ισχύς κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός μόνιμου συστήματος τετρακίνησης, το οποίο συμπληρώνεται από πιο σπορ ρυθμίσεις ανάρτησης και φρένων που αποσκοπούν στην βελτίωση της οδική συμπεριφοράς.
Εξωτερικά, το Niva Sport διαθέτει μικρές αλλαγές που το διαφοροποιούν από τα αδέρφια του. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν ένα κόκκινο έμβλημα «Sport» στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φαρδιά φτερά, ένα λίγο διαφορετικό καπό και πρόσθετα μπροστινά LED.
Παρά τις βελτιώσεις αυτές, ορισμένες σχεδιαστικές επιλογές -όπως η διατήρηση των πλαστικών προφυλακτήρων αντί των πιο επιθετικών από το μοντέλο Bronto– προβληματίζουν τους φανατικούς φίλους του μοντέλου.
Στο εσωτερικό, το Niva Sport έχει κόκκινες πινελιές στα καθίσματα, τις ραφές και τα διάφορα εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία, δίνοντάς του μια σπορτίφ ατμόσφαιρα.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέφτες, αλλά δεν διαθέτει ηχοσύστημα, το οποίο μπορεί να προστεθεί αργότερα.
Εμπνευσμένο από τα Niva που είναι έτοιμα για ράλι, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου που κέρδισε το Silk Way Rally, το Niva Sport έχει ως στόχο να διοχετεύσει το πνεύμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στους φανατικούς φίλους του μοντέλου.
Ωστόσο, το λανσάρισμά του έχει αντιμετωπίσει επανειλημμένες καθυστερήσεις, με την παραγωγή του να ξεκινά μόλις τώρα, το 2024.
Οι τιμές και οι λεπτομέρειες για το λανσάρισμα στην αγορά δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί. Οι αναλυτές εικάζουν ότι το Niva Sport θα μπορούσε να αγγίξει τις 19.000 ευρώ, καθιστώντας το το ακριβότερο μοντέλο της γκάμας.
Για να έχουμε μία εικόνα, η γκάμα ξεκινά σήμερα από περίπου 9.000 ευρώ για τη βασική έκδοση Classic και φθάνει λίγο πάνω από τις 13.500 ευρώ για το στιβαρό Bronto Prestige.