Το FT-Me βάζει την Toyota στη μικροκινητικότητα
ΝΕΑ
Η Toyota παρουσίασε το πρωτότυπο FT-Me από το οποίο πιθανόν να προκύψει ένα αμιγώς ηλεκτρικό microcar για αστική μετακίνηση.
Στην Toyota, δεν περιορίζουν της ιδέες τους και την εφευρετικότητά τους στα υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας της. Αυτή τη φορά, οι άνθρωποι της εταιρείας παρουσίασαν το διθέσιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο FT-Me, ένα πρωτότυπο όχημα που προορίζεται αποκλειστικά για τη χρήση του εντός πόλης.
WHAT CAR
Η χαρακτηριστική σχεδίαση του αμαξώματός του και το μικρό μήκος του, μόλις 2,5 μέτρα, το κάνει να είναι χρηστικό ως όχημα μικροκινητικότητας και ιδανικό για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στις ιαπωνικές μεγαλουπόλεις αλλά και σε αυτές της Ευρώπης.

Σύμφωνα με την Toyota, το FT-Me καταλαμβάνει χώρο στάθμευσης ο οποίος είναι ο μισός σε σχέση με αυτόν που χρειάζεται ένα κανονικών διαστάσεων αυτοκίνητο.
Το πρωτότυπο διαθέτει μικρό φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή του το οποίο εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε μια ηλιόλουστη ημέρα, το FT-Me μπορεί να κερδίσει επιπλέον αυτονομία έως 30 χιλιόμετρα, χάρη σε αυτό.

Ωστόσο, δεν ανακοινώθηκε η ενεργειακή χωρητικότητα του συσσωρευτή που έχει το όχημα ούτε και η μέγιστη αυτονομία του. Το ίδιο αφορά και στο βάρος του.
Οι διαστάσεις του και τα γενικότερα στοιχεία του το κατατάσσουν στην κατηγορία «L6e», δηλαδή των λεγόμενων «τετράκυκλων», όπως είναι τα όπως τα Citroën Ami, Fiat Topolino και Opel Rocks-e, αντίστοιχα.

Τα φώτα του είναι τοποθετημένα ψηλά, με τα εμπρός να βρίσκονται στη βάση του παρμπρίζ και τα πίσω ακριβώς κάτω από την άκρη της οροφής. Τα πλαϊνά παράθυρά του είναι σχετικά μεγάλα σε σχέση με το αμάξωμα και φαίνεται ότι μόνο ένα μικρό τμήμα τους μπορεί να ανοίξει.
Το πρωτότυπο FT-Me έχει τροχούς 14 ιντσών και ελαστικά διάστασης 185/60 R14. Οι πρόβολοί του είναι πολύ μικροί σε μήκος και διαθέτει κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών.

Το εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί και διαμορφωθεί ώστε να είναι προσβάσιμο και να διευκολύνει και άτομα με αναπηρίες. Όπως είπε εκπρόσωπός της, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση του οχήματος γίνεται μέσω διακοπτών στο τιμόνι, καταργώντας έτσι τα πεντάλ στο πάτωμα εμπρός από τον οδηγό.
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η μέγιστη ισχύς αυτών των οχημάτων παραγωγής δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους οκτώ ίππους. Η τελική ταχύτητά τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα και το βάρος τους τα 425 κιλά.

Η Toyota δεν έχει επιβεβαιώσει εάν θα βάλει το FT-Me σε διαδικασία παραγωγής ή όχι. Πάντως, τονίζει ότι εφόσον το πράξει, θα είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από τα τυπικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Όπως υποστηρίζεται, θα καταναλώνει τρεις φορές λιγότερη ενέργεια ανά χιλιόμετρο και θα διαθέτει κατά 90% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Όπως είναι αναμενόμενο, εάν το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από το πρωτότυπο FT-Me λανσαριστεί και στην Ευρώπη, θα τοποθετηθεί κάτω από το Aygo X.