Τι θα κάνει η Mercedes-Benz με τα βαν της και τη Renault
ΝΕΑ
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πριν από περίπου δύο χρόνια την αλλαγή της στρατηγική της για να αυξήσει το κέρδος της και να αναβαθμίσει περισσότερο την πολυτελή εικόνα της.
Στο πλαίσιο αυτό, τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό των μοντέλων που περιλαμβάνει η γκάμα της και να σταματήσουν την παραγωγή όσων δεν είναι εμπορικά ή δεν ανταποκρίνονται όπως θα ήθελαν στην εικόνα της.
WHAT CAR
Έτσι, έπαψε ή πρόκειται να διακοπεί η παραγωγή κάποιων από αυτών. Όμως, όπως έγινε γνωστό, η συγκεκριμένη απόφαση δεν αφορά μόνο στα επιβατικά μοντέλα της Mercedes-Benz αλλά και σε κάποια από τα επαγγελματικά οχήματά της.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν η εταιρεία ανακοίνωσε την οριστική διακοπή παραγωγής των μικρών βαν Citan και T-Class έως τα μέσα του 2026, συμπεριλαμβανομένων και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκδόσεών τους..
Κατά συνέπεια αναδιαρθρώνεται στρατηγικά και η γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της. Η απόφαση αυτή δεν σηματοδοτεί μόνο την έξοδο της Mercedes-Benz από την κατηγορία των compact βαν, αλλά και το οριστικό τέλος της συνεργασίας με τη Renault στον συγκεκριμένο τομέα.
Τα Citan και T-Class βασίζονται στο Renault Kangoo και κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας στο Maubeuge (βόρεια Γαλλία). Ωστόσο, η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα θα συνεχίσει να λειτουργεί καθώς η Renault θα παράγει εκεί τόσο το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4 όσο και το αντίστοιχο μοντέλο της Nissan το οποίο θα βασίζεται στο Kangoo.

Η Mercedes-Benz, αναφορικά με τα επαγγελματικά μοντέλα της, θα επικεντρωθεί πλέον αποκλειστικά σε βαν της μεσαίας και της μεγάλης κατηγορίας όπως τα Vito, V-Class και Sprinter, όπου διατηρεί μεγάλο μερίδιο αγοράς και υψηλή κερδοφορία.
Ενδεικτικά, το περιθώριο κέρδους του τμήματος επαγγελματικών της βαν εκτιμάται ότι εφέτος (2025) θα κυμανθεί μεταξύ 10% και 12%, σε αντίθεση με το 6% έως 8% που αναμένεται να φτάσει ο τομέας των επιβατικών οχημάτων της.

Βάσει των στοιχείων πωλήσεων, πέρυσι (2024) η εμπορική πορεία των Citan και T-Class ήταν μικρότερη των προσδοκιών. Συγκεκριμένα, το Citan είχε 23.351 πωλήσεις (ή μείωση κατά 3% σε σχέση με το 2023), ενώ το T-Class μόλις 5.117 μονάδες (ή μείωση κατά 31% συγκριτικά με το 2023), αντίστοιχα.
Η κατάργηση των Citan και T-Class έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά αποφάσεων που δείχνουν την αποδυνάμωση της συνεργασίας Mercedes–Benz και Renault, η οποία είχε περιλάβει και το Smart ForFour, βασισμένο στο Renault Twingo.

Πλέον, μοναδική κοινή δραστηριότητα των Mercedes–Benz, Renault και Nissan παραμένει η παραγωγή αυτοκινήτων τους στο Μεξικό, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Aguascalientes. Όμως, λόγω των πρόσφατων αποφάσεων της αμερικανικής κυβέρνησης και η συγκεκριμένη συνεργασία τίθεται υπό αμφισβήτηση, επίσης.