Τι συμβαίνει σήμερα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία;
ΝΕΑΕξ’ αρχής η κεντρική οδηγία για την ακτοπλοϊκή μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιούργησε σύγχυση. Στην πράξη, είναι ακόμα πιο δύσκολο.
Το Volkswagen ID.4 (φωτό) επιβιβάζεται στο Blue Star Naxos, στην Αιγιαλή της Αμοργού. Το πλοίο έδεσε, ξεφόρτωσε, φόρτωσε, έλυσε και απέπλευσε μέσα σε λίγα λεπτά, όπως συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια των ελληνικών νησιών, σε αυτή την περίοδο της τουριστικής αιχμής.
WHAT CAR
Κανένας έλεγχος για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας του γερμανικού EV. Είναι σαφές, ότι δεν υπάρχει χρόνος, δεδομένης και της πληρότητας των δρομολογίων, για να γίνει ο επιβεβλημένος, βάσει της κεντρικής οδηγίας, έλεγχος στα αμιγώς ηλεκτρικά, στα plug-in υβριδικά και στα αυτοκίνητα με υγραέριο και φυσικό αέριο, αυτή την περίοδο.
Υπενθυμίζουμε, ότι βάσει της κεντρικής οδηγίας των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής:
Όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των υβριδικών, δεν μπορούν να μετακινηθούν ασυνόδευτα, κάτι που πρακτικά σημαίνει μια έξτρα οικονομική επιβάρυνση για τον ιδιοκτήτη τους, με την έκδοση δύο ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Εκτός από τα ηλεκτρικά και τα Plug-in hybrid των οποίων η φόρτιση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της χωρητικότητας, όσα οχήματα εφοδιάζονται με υγραέριο ή φυσικό αέριο το ντεπόζιτο δε θα πρέπει να υπερβαίνει το 50%.
Ένα δεύτερο σημείο αναφοράς, που έχει παρατηρηθεί και που το επεσήμανε στο newsauto και ο οικογενειάρχης που είχε καταγγείλει το Πάσχα την περιπέτειά του στο λιμάνι της Ραφήνας, είναι και η άγνοια, σε ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πέραν των προφανών μοντέλων της Tesla, ελάχιστοι, ακόμα και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς, γνωρίζουν και ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα που… μπαίνουν στην πρίζα.