Τι κάνω αν βάλω λάθος καύσιμο στο αυτοκίνητο;
ΝΕΑ
Ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου μας με καύσιμο είναι μια τυπική διαδικασία την οποία οι περισσότεροι από εμάς την κάνουμε αυτοματικά. Κι εκεί μπορεί να δημιουργηθεί σημαντικό πρόβλημα και χρειάζεται προσοχή, ιδίως τώρα που είναι περίοδος διακοπών.
Όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτου έχουμε συνηθίσει στη διαδικασία. Σταματάμε στο πρατήριο, λέμε στον υπάλληλο το καύσιμο και το (διαρκώς μειούμενο) ποσό με το οποίο θέλουμε να ανεφοδιάσουμε το αυτοκίνητό μας, πληρώνουμε και φεύγουμε για τον προορισμό μας. Όλα καλά.
WHAT CAR
Τι μπορεί να πάει στραβά; Να σφάλλουμε και να ζητήσουμε να βάλουμε λάθος καύσιμο στο όχημά μας. Δηλαδή να είναι βενζινοκίνητο και να μπει πετρέλαιο κίνησης και το αντίστροφο. Μπορεί να μας φαίνεται παράξενο, όμως κάτι τέτοιο συμβαίνει. Στη χώρα μας είναι ελάχιστο το ποσοστό αυτών των περιπτώσεων επειδή υπάρχει υπάλληλος ο οποίος γνωρίζει και μπορεί να προλάβει το πρόβλημα.
Ωστόσο, στο εξωτερικό όπου συνήθως τον ανεφοδιασμό τον κάνει ο ίδιος ο οδηγός το ποσοστό είναι υψηλό. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντίστοιχη έρευνα έχει αποδείξει ότι περίπου 150.000 οδηγοί τοποθετούν λάθος καύσιμο στο όχημά τους.
Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Τι χρειάζεται να κάνουμε εάν τυχόν σφάλλουμε στον τύπο καυσίμου που βάλαμε στο αυτοκίνητό μας; Εάν έχουμε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί καθώς το στόμιο της αντλίας ανεφοδιασμού είναι μικρότερης διαμέτρου και μπορεί να εισέλθει στην εισαγωγή του σωλήνα πλήρωσης του ντεπόζιτου.
Εάν τύχει και ανεφοδιάσουμε με βενζίνη το ντιζελοκίνητο όχημά μας, τότε δεν πρέπει να εκκινήσουμε τον κινητήρα. Αν το κάνουμε θα δημιουργήσουμε πρόβλημα, καθώς η βενζίνη θα καταστρέψει την (συνήθως πανάκριβη) αντλία καυσίμου, όπως και άλλα μέρη του, π.χ. τα μπεκ, τα φίλτρα, κ.λπ. Το αυτοκίνητο πρέπει να μεταφερθεί σε συνεργείο και να αδειάσει εντελώς το ρεζερβουάρ.
Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή να βάλουμε πετρέλαιο κίνησης στο βενζινοκίνητο αυτοκίνητό μας, η πιθανότητα είναι μικρότερη. Και αυτό επειδή το στόμιο της αντλίας είναι μεγαλύτερης διαμέτρου και δεν μπορεί να εισέλθει με την ίδια ευκολία στην εισαγωγή του ντεπόζιτου. Εάν τελικά μπει ντίζελ σε αυτό, τότε το πρόβλημα είναι μικρότερο αλλά πάντως υπαρκτό.
Και σε αυτή την περίπτωση αποφεύγουμε να εκκινήσουμε τον κινητήρα. Επειδή το πετρέλαιο κίνησης είναι βαρύτερο και λιγότερο εύτηκτο από τη βενζίνη δεν μπορεί να αναφλεγεί εύκολα στον κινητήρα και περιορίζεται το μέγεθος της ζημιάς σε σχέση με την αντίθετη περίπτωση. Πάντως και πάλι το όχημα θα χρειαστεί να μεταφερθεί στο συνεργείο, να καθαριστεί το ντεπόζιτο και να ελεγχθεί το σύστημα ψεκασμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
7 τρόποι για να εξοικονομήσετε καύσιμο (+video)
Δέκα μέτρα για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου
Καύσιμο από ηφαίστεια ετοιμάζει η Koenigsegg!