Τί δεν έχει το νέο Hyundai Ioniq 9;
ΝΕΑΣτο πλαίσιο της επίτευξης αεροδυναμικής απόδοσης του νέου ηλεκτρικού της SUV, η κορεάτικη εταιρεία προχώρησε σε μία πρωτόγνωρη για εκείνη αλλαγή.
Όσο δύσκολο και αν είναι για κάποιον να το πιστέψει εκ πρώτης όψεως, το νέο Ioniq 9 καταφέρνει χάρη στη φουτουριστική, αλλά και μινιμαλιστική του σχεδίαση να είναι ένα από τα πιο αποδοτικά ως προς την αεροδυναμική του SUV.
WHAT CAR
Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,259), το 7θέσιο ηλεκτρικό της Hyundai έχει εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση, γεγονός που βοηθάει σημαντικά στην μεγιστοποίηση της αυτονομίας, αλλά και στην αγόγγυστη κίνησή του σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο.
Για να το πετύχουν αυτό, οι μηχανικοί της κορεάτικης μάρκας προχώρησαν σε μία σειρά από ειδικές προσθήκες, όπως οι αεροδυναμικοί τροχοί και το επίπεδο πάτωμα, ενώ φρόντισαν λεπτομερώς τη ρέουσα μορφή της οροφής.
Αλλά από την τελευταία, για να μεγιστοποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση, έπρεπε να αφαιρεθεί η κεραία. Έτσι, το Ioniq 9 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Hyundai χωρίς κεραία στην οροφή.
Αυτή που εκτελεί χρέη GPS και δορυφόρου έχει ενσωματωθεί στο εμπρός παρμπρίζ, ενώ αυτή που αφορά στα FM/ AM βρίσκεται στο πίσω παρμπρίζ. Ως προς εκείνη που ελέγχει τις λειτουργίες των υπηρεσιών συνδεσιμότητας, είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό.
Κατά συνέπεια, με τις κρυμμένες κεραίες βελτιστοποιείται η ροή του αέρα, ενώ και το ντιζάιν του Ioniq 9 γίνεται πιο απλό και πιο μίνιμαλ.
Το δεύτερο πρωτόγνωρο στοιχείο για τη Hyundai στο μεγάλο ηλεκτρικό SUV είναι τα αλουμινένια φτερά εμπρός και πίσω, χαρακτηριστικό το οποίο δανείστηκε ξεκάθαρα από το δίδυμο «αδερφάκι» του, Kia EV9.
Τέλος, το νέο Ioniq 9 επωφελείται από το αεροδυναμικό σύστημα AAF (active air flap), που βρίσκεται εμπρός χαμηλά στην μάσκα και είναι επί της ουσίας μία ενεργητική εισαγωγή αέρα την οποία γνωρίζουμε και από το Ioniq 6.