Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θάρρος ή αλήθεια: Τι κρύβει η Tesla με τους υπολογιστές της;

Ελλάδα 8:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θάρρος ή αλήθεια: Τι κρύβει η Tesla με τους υπολογιστές της;

ΝΕΑ

Για άλλη μια φορά οι ανεφάρμοστες υποσχέσεις του Ίλον Μασκ τον φέρνουν προ των ευθυνών του. Και χρειάζεται θάρρος -και πολλά χρήματα- για να ικανοποιήσει τους πελάτες της.

Advertisement
Advertisement

Μια πρόσφατη έκθεση του αμερικανικού πρακτορείου Elektrek έχει αναζωπυρώσει τη διαμάχη σχετικά με τους ισχυρισμούς της Tesla γύρω από τη λειτουργία της Πλήρους Αυτόνομης Οδήγησης (FSD).

Η ουσία του ζητήματος έγκειται στο hardware των αυτοκινήτων της, και συγκεκριμένα, στην υπόσχεση της Tesla που χρονολογείται από το 2016 ότι όλα τα μοντέλα που πωλούνται είναι θα είναι εξοπλισμένα με τα απαραίτητα εξαρτήματα για πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, αυτή η υπόσχεση βρίσκεται τώρα υπό αμφισβήτηση.

Αρχικά, η Tesla χρησιμοποίησε τον ενσωματωμένο υπολογιστή HW2.5 για το σύστημα FSD, αντικαθιστώντας τον αργότερα με τον πιο ικανό HW3.

Advertisement
Advertisement

Παρά την αναβάθμιση αυτή, ακόμη και ο HW3 φέρεται να μην είναι αρκετά ισχυρός για να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Η Tesla παρουσίασε ένα σύστημα τέταρτης γενιάς, το HW4, το 2023, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τους περιορισμούς των προηγούμενων εκδόσεων.

Σε μια σπάνια στιγμή ειλικρίνειας, ο Ίλον Μασκ επιβεβαίωσε τον Ιανουάριο του 2025 ότι τα οχήματα με HW3 θα απαιτούσαν πιθανότατα αναβάθμιση υλικού, εάν οι ιδιοκτήτες τους είχαν αγοράσει το πακέτο FSD.

Advertisement

Περιέγραψε αυτή τη διαδικασία ως «επώδυνη και δύσκολη», αλλά αναγνώρισε την αναγκαιότητά της.

Το άρθρο του Elektrek υποδηλώνει ότι μπορεί να επηρεαστούν έως και τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, με βάση τον αρχικό γενικό ισχυρισμό της Tesla ότι όλα τα αυτοκίνητα ήταν «έτοιμα για FSD». Ωστόσο, η Tesla δεν έχει επιβεβαιώσει αυτόν τον αριθμό.

Advertisement

Ο Μασκ υποβάθμισε την κλίμακα, σημειώνοντας ότι σχετικά λίγοι πελάτες είχαν πράγματι αγοράσει το πακέτο FSDπεριορίζον, τας ενδεχομένως το εύρος της όποιας μετασκευής.

Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει καμία δικαστική απόφαση ή κανονιστική εντολή που να υποχρεώνει την Tesla να πραγματοποιήσει μαζικές αναβαθμίσεις.

Μόνο μία δικαστική υπόθεση του 2022 έχει απαιτήσει από την Tesla να αντικαταστήσει δωρεάν το υλικό ενός πελάτη, επικαλούμενη παραπλανητική διαφήμιση. Αυτή η απόφαση, ωστόσο, θα μπορούσε να δημιουργήσει προηγούμενο.

Advertisement

Εάν η Tesla δεν αναβαθμίσει εθελοντικά τα παλαιότερα συστήματα, οι επηρεαζόμενοι πελάτες θα μπορούσαν να ζητήσουν οικονομική αποζημίωση ή να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.

Η εταιρεία μπορεί τελικά να αντιμετωπίσει τρία σενάρια: να προχωρήσει σε εθελοντική αντικατάσταση υλικού, να αποζημιώσει τους αγοραστές FSD ή να αναγκαστεί να δράσει μέσω δικαστικών αποφάσεων.

Εν ολίγοις, ενώ η Tesla δεν είναι ακόμη νομικά υποχρεωμένη να αντικαταστήσει εκατομμύρια υπολογιστές, η αυξανόμενη νομική πίεση και η δυσαρέσκεια των καταναλωτών θα μπορούσαν να ωθήσουν την εταιρεία προς μια μεγάλης κλίμακας ανάκληση.