Θα μειωθούν οι εξαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων το 2025
ΝΕΑΣύμφωνα με αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας για τη νέα χρονιά θα είναι μικρότερες συγκριτικά με αυτές του 2024.
Βάσει των προβλέψεων στελεχών της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), οι εξαγωγές των καινούργιων οχημάτων της προς την παγκόσμια αγορά θα σημειώσουν επιβράδυνση εντός της χρονιάς, αλλά θα εξακολουθήσουν να έχουν θετικό πρόσημο.
WHAT CAR
Όπως ανακοινώθηκε, εντός του 2025 οι εξαγωγές καινούργιων αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα θα φτάσουν τις 6,8 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,8% σε σχέση με αυτές του 2024.
Ωστόσο, το ποσοστό τους θα είναι αισθητά μειωμένο από την αύξηση κατά 20% που είχε σημειωθεί το 2023. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ανθρώπων της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας, αυτό θα συμβεί εξαιτίας της επιβολής των επιπλέον δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα και εισάγονται στην ήπειρό μας.
Η προβλεπόμενη επιβράδυνση των εξαγωγών έρχεται σε αντίθεση με τη μικρή άνοδο που αναμένεται για τις πωλήσεις οχημάτων στην κινεζική αγορά για το 2025, καθώς το καθεστώς εξακολουθεί να δίνει κίνητρα για την απόκτηση νέων αυτοκινήτων, χάρη στα οποία ενισχύεται η κατανάλωση και η παραγωγικότητά τους.
Οι εφετινές πωλήσεις εντός Κίνας αναμένεται να αυξηθούν κατά 4,7% φτάνοντας τις 32,9 εκατομμύρια μονάδες, όταν το 2024 η άνοδός τους έφτασε το 4,5% το 2024.
Αν και από την CAAM δεν δημοσιεύτηκαν ακριβή στοιχεία, έγινε γνωστό ότι πέρυσι οι εξαγωγές των κινεζικών αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 10%, ενώ αυτές των Plug-in Hybrid αυξήθηκαν κατά 190%, σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2023.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το κινεζικό καθεστώς έχει ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις στις χώρες της Ευρώπης, ως ένα μέτρο εναντίον της επιβολής των επιπλέον δασμών από την Ε.Ε.
Τέλος, οι κινεζικές εταιρείες προγραμματίζουν να περιορίσουν τις εξαγωγές αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους και να αυξήσουν αυτές των υβριδικών ή Plug-in Hybrid για να αποφεύγουν την οικονομική επιβάρυνση στις τιμές πώλησης εξαιτίας αυτών (σημ.: δασμοί).