Τέτοια ελικόπτερα χρειαζόμαστε στο Αιγαίο!
ΝΕΑΤέτοια ελικόπτερα χρειαζόμαστε στο Αιγαίο!
ΝΕΑΙταλική εταιρεία αεροναυπηγικής κατασκεύασε το αμφίβιο ελικόπτερο που μπορεί να φανεί χρήσιμο και στην Ελλάδα.
Τα αμφίβια ελικόπτερα δεν είναι κάτι καινούριο. Τη δεκαετία του 1950 η αμερικανική εταιρεία Sikorsky Aircraft παρουσίασε το S-62, ένα ελικόπτερο που μπορούσε να επιπλεύσει στο νερό και να σώσει πολλές ζωές αφού χρησιμοποιήθηκε από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
WHAT CAR
Η ιταλική εταιρεία Kenner φαίνεται πως δεν ξέχασε αυτήν την τεχνολογία και κατασκεύασε ένα σύγχρονο ελικόπτερο που μπορεί να επιπλεύσει και κινείται στο νερό. Το Kenner K3 Anfibio, είναι ένα υπερσύγχρονο αμφίβιο ελικόπτερο με τουρμπίνα σχεδιασμένο να ανταποκρίνεται σε αεροπορικά και θαλάσσια ταξίδια.
Ο σχεδιασμός του είναι κομψός και το πλαίσιο έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα. Εκτός από το να πετάει στον αέρα, αυτό το ελικόπτερο έχει την ικανότητα να προσγειώνεται, να απογειώνεται και να κινείται στο νερό.
Ο κινητήρας του K3 Anfibio είναι ο στρόβιλος TK-250 που εξελίχθηκε από την Kenner. Είναι ο ελαφρύτερος κινητήρας τουρμπίνα στον κόσμο στην κατηγορία του, ζυγίζει μόλις 50 κιλά και έχει απόδοση 250 ίππους. Η χαμηλή αναλογία βάρους προς ισχύ το καθιστά κατάλληλο για μια τέτοια εφαρμογή, καθώς επιτρέπει βελτιωμένη ευελιξία τόσο στην πτήση όσο και στην επίπλευση.
Επιπλέον, το ελικόπτερο είναι εξοπλισμένο με ένα Hybrid Assistance System, που αναπτύχθηκε επίσης από την Konner Helicopters. Αυτό το σύστημα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 90 ίππων που παρέχει μια δεύτερη πηγή ενέργειας και επιτρέπει στον πιλότο να εκτελέσει μια ασφαλή προσγείωση σε περίπτωση απώλειας ισχύος από τον στρόβιλο.
Όσον αφορά τις αποβατικές δυνατότητες του αεροσκάφους, αυτές γίνονται δυνατές με την ενσωμάτωση δύο ηλεκτρικών τζετ και αναδιπλουμένων ολισθήσεων. Οι ηλεκτρικοί πίδακες νερού επιτρέπουν στο K3 Anfibio να κινείται στο νερό με τον στρόβιλο σβηστό. Χρησιμοποιούνται επίσης για τη σταθεροποίηση του ελικοπτέρου και τη διατήρηση της θέσης του μόλις προσγειωθεί στο νερό.
Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πλευρικά πτερύγια προσθέτουν στη σταθερότητα του αμφίβιου ελικοπτέρου κατά την πλοήγηση στο νερό, καθώς αλλάζουν γωνία και προσαρμόζονται αυτόματα για να εξουδετερώσουν την κίνηση των κυμάτων. Η σχεδίαση του κάτω μέρους μιμείται την καρίνα ενός σκάφους, η οποία είναι επίσης απαραίτητη για σταθερή σταθερότητα στο νερό.
Το Kenner K3 Anfibio είναι ένα πραγματικά πρωτοποριακό ελικόπτερο που θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμο για πολύ διαφορετικές εφαρμογές, από αποστολές διάσωσης έως θαλάσσια εξερεύνηση έως εναέρια παρακολούθηση και πολλά άλλα. Για την Ελλάδα είναι ίσως μια πολύ καλή λύση να προστεθεί στον στόλο του λιμενικού ή του στρατού για διασώσεις στο Αιγαίο.