Tesla Cybertruck: Από το 1 εκατ. κρατήσεις στην… ανώμαλη προσγείωση!
ΝΕΑ
Η Tesla μοίρασε υποσχέσεις, αλλά οι παραδόσεις του ηλεκτρικού pick-up μέχρι σήμερα, είναι κάτω του… 5%.
Τον Οκτώβριο του 2023, ο Ίλον Μασκ δήλωνε ότι η Tesla είχε ξεπεράσει το φράγμα του 1 εκατομμυρίου κρατήσεων για το επιβλητικό και καινοτόμο Cybertruck.
WHAT CAR
Τα social media πήραν φωτιά, τα forums δεν σταμάτησαν να συζητούν για το «όχημα του μέλλοντος», και η Tesla υποσχόταν ότι αυτό το ατσάλινο θωρηκτό θα άλλαζε το παιχνίδι στην κατηγορία των pick-up. Όμως, ενάμιση χρόνο αργότερα, τα νούμερα δείχνουν μια τελείως διαφορετική εικόνα: μόλις 46.096 παραδόσεις έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2025.

Από 1 εκατομμύριο κρατήσεις… σε λιγότερες από 50.000 παραδόσεις
Η δυνατότητα προκράτησης με επιστρεπτέα προκαταβολή (100 ή 250 δολάρια) ενίσχυσε το hype, όμως μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτών των κρατήσεων μετατράπηκε τελικά σε παραγγελίες. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η Tesla πέτυχε conversion rate κάτω του 5%, ποσοστό μεν αναμενόμενο για τον κλάδο, αλλά πολύ μακριά από τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν.
Παρά τη δυναμική του ντεμπούτου, οι πωλήσεις του Cybertruck παρουσιάζουν στασιμότητα. Τον Ιανουάριο του 2025, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Tesla μετακίνησε εργαζόμενους από τη γραμμή παραγωγής του Cybertruck σε εκείνη του Model Y, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί το «χρυσό αυγό» της εταιρείας.
Όταν οι ρομποτικές λεγεώνες κλέβουν την παράσταση
Στη διάρκεια εσωτερικής συνάντησης στις 20 Μαρτίου, ο Μασκ δεν στάθηκε στο Cybertruck ή στην πτώση των πωλήσεων. Αντίθετα, επέλεξε να στρέψει τα φώτα στο νέο του πάθος: το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus. Δήλωσε ότι στόχος είναι η παραγωγή 5.000 ρομπότ μέσα στο 2025, αλλά στη συνέχεια… απογειώθηκε, λέγοντας πως μπορεί να φτάσουν τα 100 εκατομμύρια ετησίως (!). Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Θα είναι σαν μια λεγεώνα ρομπότ. Και θα είμαι κάπως έτσι: wow.»

Cybertruck: Καινοτομία, αλλά και περιορισμοί
Το Cybertruck παραμένει ένα μοναδικό όχημα, με εξωπραγματική σχεδίαση, ατσάλινο αμάξωμα, και χαρακτηριστικά που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητα. Όμως, τα ζητήματα παραγωγής, η αυξημένη τιμή και οι καταναλωτικές αμφιβολίες φαίνεται να καθυστερούν τη μαζική διείσδυσή του στην αγορά. Παράλληλα, ο Musk μοιάζει να αναζητά το επόμενο «μεγάλο στοίχημα», όχι πια σε τέσσερις τροχούς, αλλά σε… δύο πόδια, μέσω της ρομποτικής.
Θα μείνει το Cybertruck στην ιστορία;
Η Tesla έχει αποδείξει ότι μπορεί να αλλάξει κανόνες. Ο Ίλον Μασκ έχει ήδη γραφτεί στα βιβλία της επιχειρηματικής ιστορίας. Το ερώτημα είναι: το Cybertruck θα μείνει στην ιστορία ως τεχνολογική επανάσταση ή ως ακόμη μια φιλόδοξη ιδέα που δεν πέρασε το τεστ της αγοράς; Και τελικά, τι θα θυμόμαστε για τον Μασκ; Τις καινοτομίες του ή τις υπερβολές του;