Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα βαριά ηλεκτρικά ρυπαίνουν περισσότερο

Ελλάδα 16:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα βαριά ηλεκτρικά ρυπαίνουν περισσότερο

ΝΕΑ

Η θεωρία θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων. Δεν συζητείται όμως μία βασική παράμετρος.

Advertisement
Advertisement

Η τάση προς μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα εντείνεται περαιτέρω με την ηλεκτροκίνηση.

Ειδικά οι βαριές μπαταρίες συμβάλλουν στο γεγονός ότι τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με αξιοσημείωτο αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα.

Τα τελευταία δέκα χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν κερδίσει κατά μέσο όρο περίπου 100 κιλά σε βάρος.

Advertisement
Advertisement

Ενώ τα πρότυπα ασφαλείας, οι απαιτήσεις άνεσης και η έκρηξη των SUV προσθέτουν ήδη μάζα, η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσθέτει βάρος, έως και 700 κιλά σε ορισμένες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με το Green NCAP, η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται κατά περίπου 2% για κάθε 100 κιλά πρόσθετου βάρους.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην παραγωγή: κάθε 100 επιπλέον κιλά μάζας οχήματος προκαλούν 500 έως 650 κιλά εκπομπών CO₂ και απαιτούν 1,9 έως 2,4 MWh ενέργειας.

Advertisement

Καθώς η παραγωγή μπαταριών αφήνει ιδιαίτερα υψηλό αποτύπωμα CO₂, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκινούν με μειονέκτημα στον συνολικό ισολογισμό τους.

Παρ’ όλα αυτά, η ανάλυση του Green NCAP δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν κατά μέσο όρο 40 έως 50 % λιγότερες εκπομπές σε μια διάρκεια ζωής 240.000 χιλιομέτρων από ό,τι τα συγκρίσιμα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, αν και λαμβάνεται υπόψη το σημερινό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ.

Advertisement

Μια ολοένα και πιο ουδέτερη σε CO₂ παραγωγή ρεύματος θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω αυτό το πλεονέκτημα.

Ωστόσο, το βάρος παραμένει κρίσιμος παράγοντας. Η σύσταση για τους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους αγοραστές είναι να δίνουν προσοχή όχι μόνο στην κίνηση και την αυτονομία του επόμενου οχήματος, αλλά και στο βάρος χωρίς φορτίο.