Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα τακάκια των φρένων βλάπτουν σοβαρά την υγεία

Ελλάδα 10:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα τακάκια των φρένων βλάπτουν σοβαρά την υγεία

ΝΕΑ

Δεν είναι μόνο τα καυσαέρια που πρέπει να απασχολούν τις διάφορες επιτροπές. Τα τακάκια των φρένων είναι εξίσου επικίνδυνα.

Advertisement
Advertisement

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η σκόνη των τακακιών των φρένων μπορεί να είναι πιο επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία από ό,τι οι εκπομπές ντίζελ, αυξάνοντας τις ανησυχίες για τους ρύπους που δεν προέρχονται από την εξάτμιση τόσο από τα οχήματα εσωτερικής καύσης όσο και από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, εξέτασε την τοξικότητα των διαφόρων υλικών των τακακιών φρένων, διαπιστώνοντας ότι τα τακάκια από οργανικό αμίαντο (NAO), που χρησιμοποιούνται συνήθως στις ΗΠΑ, προκαλούν τη μεγαλύτερη φλεγμονή στους πνεύμονες, θέτοντας μεγαλύτερο κίνδυνο για την υγεία από ό,τι τα καυσαέρια ντίζελ.

Παρά την αυξανόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, τελικά δεν είναι στο απυρόβλητο για αυτό το ζήτημα.

Advertisement
Advertisement

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αναγεννητική πέδηση, η οποία ελαχιστοποιεί τη φθορά των παραδοσιακών τακακιών φρένων, είναι σημαντικά βαρύτερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Αυτό το πρόσθετο βάρος έχει ως αποτέλεσμα περισσότερη σκόνη φρένων όταν χρησιμοποιούνται τα κανονικά φρένα και συμβάλλει επίσης στην αυξημένη φθορά των ελαστικών, μια άλλη πηγή σωματιδιακής ρύπανσης.

Ιστορικά, τα τακάκια φρένων περιείχαν αμίαντο, ο οποίος απαγορεύτηκε λόγω της σύνδεσής του με πνευμονικές παθήσεις.

Advertisement

Σήμερα, πολλά τακάκια περιέχουν ίνες χαλκού, οι οποίες βοηθούν στην απαγωγή της θερμότητας αλλά έχουν συσχετιστεί με αναπνευστικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του άσθματος και της χρόνιας πνευμονοπάθειας.

Οι προσπάθειες για τη ρύθμιση των εκπομπών σκόνης των φρένων βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.

Advertisement

Πάντως είναι γνωστό ότι οι επερχόμενοι κανονισμοί Euro 7 το 2026 θα αρχίσουν να ασχολούνται με τις εκπομπές σκόνης φρένων.