Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στο «σφυρί» η περιζήτητη Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Ελλάδα 20:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στο «σφυρί» η περιζήτητη Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

ΝΕΑ

Στο «σφυρί» η περιζήτητη Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

ΝΕΑ

Είναι αναμφίβολα η πιο σπορ και η ελκυστική Mercedes της δεκαετίας του ’90. Γι’ αυτό και η αξία της, δεν πέφτει με τίποτα!

Advertisement
Advertisement

Ακόμα και η ιστορία της, μπορεί να σε κάνει να δακρύσεις! Φανταστείτε, λοιπόν τους λίγους τυχερούς, που είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν μια Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II ή τους ακόμα πιο τυχερούς που δεν την είχαν, αλλά από διάφορες συγκυρίες ευτύχησαν να την οδηγήσουν.

Στο μακρινό, πλέον, 1990 δεν υπήρχε κάτι πιο σπορ και πιο θελκτικό, στα εργοστασιακά… κιτάπια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ταυτόχρονα, ήταν και το πιο ακριβό, καθώς η τιμή της συλλεκτικής Merc, ήταν εφάμιλλή με αυτή της πολυτελούς S-Class.

Αλλά, ούτως ή άλλως, μιλάμε για έναν ήρωα του DTM! Δύο τίτλοι στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμό, για τον πραγματικό αντίπαλο της BMW M3, εκείνη την εποχή.

Advertisement
Advertisement

Ο κατασκευαστής ζήτησε τη βοήθεια του Ρίτσαρντ Έπλερ, ενός διάσημου καθηγητή αεροδυναμικής από το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης που σχεδίασε ένα νέο κιτ αμαξώματο,ς για την Evo II.

Δεν ήταν, όμως, το μοναδικό συστατικό της μοναδικότητας αυτού του αυτοκινήτου. Υπήρχαν κι άλλα, όπως η αύξηση της σχέσης συμπίεσης στο 10,5:1, έφεραν τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 2,5 λίτρων μικρής διαδρομής με την τετραβάλβιδη κυλινδροκεφαλή από την Cosworth, να αποδίδει στους 235 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. και 245 Nm ροπής, μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ. Μαζί με τον πίσω άξονα μικρότερης σχέσης μετάδοσης, αυτό αρκεί για 7,1 δευτερόλεπτα από το μηδέν έως τα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Η RM Sotheby’s εκτιμά την τιμή μιας 190E Evo 2, που θα βγει στο «σφυρί» στα μέσα Αυγούστου, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Μοντερέι στην Καλιφόρνια, σε 325.000 με 375.000 δολάρια ΗΠΑ, που ισοδυναμεί με 300.000 έως 345.000 ευρώ.

Advertisement

Όπως και τα 499 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν, το συγκεκριμένο ήταν βαμμένο μπλε-μαύρο μεταλλικό και στάλθηκε αρχικά στην Ελβετία το 1990. Ο πρώτος ιδιοκτήτης κατέγραψε το σπορ σεντάν στο Λουγκάνο το 1991 και οδήγησε λιγότερα από 4.000 χιλιόμετρα ετησίως, για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Τα χιλιόμετρα παρέμειναν σε αυτό το επίπεδο μέχρι σήμερα, γιατί τα επόμενα χρόνια ήταν άνετα για την άγρια Mercedes: το 2002 ένας Ολλανδός συλλέκτης αγόρασε το αυτοκίνητο και το κράτησε για 16 χρόνια. Τον Ιούνιο του 2016, το μοντέλο έγκρισης ολοκλήρωσε ένα pit stop στο εξειδικευμένο μηχανοκίνητο της Mercedes στο Pleidelsheim κοντά στη Στουτγάρδη. Τον Νοέμβριο του 2018 το αυτοκίνητο πέρασε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Εκεί ο σημερινός ιδιοκτήτης το πρόσθεσε στη συλλογή του από τη Mercedes.

Advertisement