Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Υβριδικά και τετρακίνητα τα νέα επαγγελματικά βαν

Ελλάδα 12:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Υβριδικά και τετρακίνητα τα νέα επαγγελματικά βαν

ΝΕΑ

Με diesel κινητήρα και ήπια υβριδική υποβοήθηση, ο πολυεθνικός όμιλος ξεκινάει να προσφέρει βαν με τετρακίνηση.

Advertisement
Advertisement

Η παρουσίαση του νέου Opel Combo 4×4 σηματοδοτεί μία μεγάλη αλλαγή για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Stellantis. Διότι η εξηλεκτρισμένη τετρακίνηση που προσφέρει το μικρό βαν αναμένεται να διατεθεί και στα άλλα αντίστοιχα του ομίλου.

Η σημαντική διαφοροποίηση της τετρακίνησης αυτής που προέρχεται από τη γαλλική Dangel, σε σύγκριση με την μηχανική του απερχόμενου μοντέλου, αφορά στο ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται στον πίσω άξονα. Πρόκειται για μία νέα διάταξη την οποία θα δούμε σε όλα τα μικρά βαν του ομίλου και αργότερα και στα μεσαία.

Το νέο Opel Combo 4×4 παίρνει ώθηση από τον turbo diesel των 1,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 130 ίππους. Αυτός συνεργάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι εμπρός τροχοί κινούνται μόνο από τον θερμικό κινητήρα, ενώ τον πίσω άξονα αναλαμβάνει το προαναφερθέν ηλεκτρικό μοτέρ.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου φροντίζει να ενεργοποιηθεί αυτόματα ο ηλεκτροκινητήρας με το που εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης, με το σύστημα να δουλεύει συνεργατικά με το ειδικά ρυθμισμένο σε λειτουργία ESP.

Ο οδηγός μπορεί χειροκίνητα να επιλέξει μεταξύ δύο σταδίων (Auto και Low), ρυθμίζοντας έτσι τη ροπή του πίσω άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μία μπαταρία 4,8 kWh κυκλώματος 48V.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε, ότι παρόμοια διάταξη ακολουθούν πολλά μοντέλα της Stellantis, όπως το Jeep Avenger 4Xe και η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, μόνο που εκεί το θερμικό μοτέρ είναι ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1.200 κ. εκ.

Advertisement

Πέρα από την τετρακίνηση, τα βαν της Stellantis, όπως το νέο Opel Combo, έρχονται με μεγαλύτερης διαδρομής και ύψους ανάρτηση η οποία αυξάνει την απόσταση του δαπέδου από το έδαφος κατά 90 χιλιοστά, γεγονός που ενισχύει τις off-road δυνατότητες.

Η Dangel που βοήθησε στην εξέλιξη της τετρακίνησης έχει ενισχύσει μηχανικά μέρη όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο και το ρεζερβουάρ, για να αντέχουν σε πιο δυσμενείς συνθήκες, όπως λάσπη και χώμα.

Advertisement

Η τετρακίνηση της γαλλικής εταιρείας αναμένεται να εμφανιστεί και στα Citroen Berlingo, Peugeot Partner και Fiat Doblo. Η Dangel ανακοίνωσε πως το ίδιο σύστημα θα εμφανιστεί και στα μεσαία βαν της Stellantis, όπως Citroen Jumpy, Opel Vivaro και Fiat Scudo. Λογικό, εάν αναλογιστούμε πως όλα βασίζονται στην πλατφόρμα EMP2.

Ωστόσο, καμία από αυτές τις μετατροπές δε θα είναι φθηνή. Η χρέωση για την τετρακίνηση της Dangel, αφού πρώτα διαθέτεις το μοντέλο είτε ως επιβατικό είτε ως επαγγελματικό, κοστίζει 9.250 ευρώ προ φόρων.