Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα του λουκέτου;

Ελλάδα 13:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα του λουκέτου;

ΝΕΑ

Stellantis: Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα του λουκέτου;

ΝΕΑ

«Όποιος δεν βγάζει λεφτά θα κλείνει» λέει το αφεντικό του oμίλου, αφήνοντας υπόνοιες λουκέτου για κάποιες ιστορικές μάρκες.

Advertisement
Advertisement

Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, διαθέτει 14 μάρκες αυτοκινήτων: Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo και Maserati.

Η εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση του ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο να εξορθολογίσει το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της.

Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares έχει δηλώσει ότι κάθε μάρκα που αποτυγχάνει να αποφέρει κέρδη κινδυνεύει να κλείσει: «Αν δεν βγάζουν χρήματα, θα τις κλείσουμε».

Advertisement
Advertisement

Ενώ ο Tavares δεν διευκρίνισε ποιες μάρκες μπορεί να κινδυνεύουν, ειδικοί του κλάδου υποστηρίζουν ότι η Maserati θα μπορούσε να πωληθεί και η Lancia ή η DS θα μπορούσαν να σταματήσουν να λειτουργούν.

Οι μάρκες που θεωρούνται απαραίτητες και συνεπώς ασφαλέστερες από περικοπές περιλαμβάνουν τις Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep και Ram.

Εν τω μεταξύ, η Alfa Romeo, η Dodge και η Chrysler θεωρούνται πιο ευάλωτες, ειδικά με την τρέχουσα γκάμα της Chrysler να περιορίζεται μόνο στο γερασμένο μίνι βαν Pacifica μετά την πρόσφατη κατάργηση του 300C.

Advertisement

Αυτή η πιθανή συρρίκνωση έρχεται παρά τις προηγούμενες υποσχέσεις της ηγεσίας της Stellantis να επενδύσει και στις 14 μάρκες για μια δεκαετία μετά τη συγχώνευση.

Ωστόσο, η εταιρεία παλεύει με οικονομικές δυσκολίες, έχοντας δει τις μετοχές της να πέφτουν κατά 22% φέτος, μετά τα ασθενέστερα του αναμενόμενου οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Advertisement

Η Stellantis ανακοίνωσε πτώση 40% στα λειτουργικά έσοδα, μείωση 14% στα καθαρά έσοδα και μείωση 48% στα καθαρά κέρδη.

Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, επηρεασμένες από τη διακοπή της κυκλοφορίας μοντέλων όπως τα Dodge Charger και Challenger και τα Jeep Renegade και Cherokee.

Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης μείωση των πωλήσεων κατά 6% τόσο στην περιοχή της Ευρώπης όσο και στη Νότια Αμερική, αν και σημείωσε αύξηση 3% στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, κυρίως λόγω του τριπλασιασμού των πωλήσεων της Fiat.

Advertisement

Όπως όλα δείχνουν λοιπόν, το μέλλον αρκετών από τις μάρκες κρέμεται από μια κλωστή, καθώς η εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία και να εξορθολογήσει τις λειτουργίες της.