Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Siata 208S: Η… μικρή Ferrari και η άγνωστη ιστορία της

Ελλάδα 22:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Siata 208S: Η… μικρή Ferrari και η άγνωστη ιστορία της

ΝΕΑ

Siata 208S: Η… μικρή Ferrari και η άγνωστη ιστορία της

ΝΕΑ

Ο εμβληματικός Steve McQueen μαγεύτηκε τόσο πολύ από το σπάνιο αυτό roadster, που εκτός από το παρατσούκλι, του κόλλησε και το λογότυπο της Ferrari.

Advertisement
Advertisement

Στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η αυτοκινητοβιομηχανία όχι μόνο ξαναγεννήθηκε από τις στάχτες της, αλλά σταδιακή άρχισε να τοποθετεί τον πήχη σε ύψη που δύσκολα κάποιος θα φανταζόταν, μετά από όλα όσα είχαν προηγηθεί.

Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε, αναμφίβολα, η αναβίωσή των αγώνων ταχύτητας και κυρίως η εισαγωγή της Formula 1 στο παγκόσμιο καλεντάρι του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Δεν υπάρχει, επίσης, αμφιβολία, ότι η Ιταλία αποτέλεσε το επίκεντρο αυτής της δημιουργικής κοσμογονίας. Κάπου εκεί, στις αρχές της δεκαετίας του ’50, πλάι στις θρυλικές εταιρείες, όπως η Ferrari, η Maserati, η Alfa Romeo και η Lancia, αναδεικνύεται ξανά η Siata (Società Italiana Auto Trasformazioni Accessori).

Advertisement
Advertisement

Η οποία εντάχθηκε στο διάσημο κλαμπ κατασκευαστών σπορ αυτοκινήτων, παράγοντας μια μικρή σειρά από ενδιαφέροντα μοντέλα.

Η μικρή αυτή εταιρεία, έδρα το Τορίνο, ιδρύθηκε το 1926 από τον ερασιτέχνη οδηγό αγώνων Giorgio Ambrosini, ξεκινώντας την παραγωγή ανταλλακτικών για το μοντέλα επιδόσεων της Fiat. Κατάφερε να επιβιώσει από τις συνέπειες του πολέμου και το 1950 παρουσίασε το Dalma, ένα ευκίνητο διθέσιο που έθεσε τα θεμέλια για ένα βελτιωμένο μοντέλο που ονομάζεται 208S.

Με τον πρώτο V8 παραγωγής της Fiat

Advertisement

Ενώ το Dalma εφοδιαζόταν με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα της Fiat, που με τι παρεμβάσεις των μηχανικών της Siata, είχε εξαιρετικές -για την εποχή- επιδόσεις, το 208S έφτανε σε άλλο επίπεδο, με έναν πραγματικά εντυπωσιακό κινητήρα.

Έναν V8, με την κωδική ονομασία Typo 104, από το Fiat 8V του 1952, χωρητικότητας 2,0 λίτρων, με ελαφρύ αλουμινένιο μπλοκ, διπλά καρμπυρατέρ Webber και απόδοσης 104 ίππων.

Advertisement

Για τα μόλις 1.116 κιλά του 208S, που ήταν η ανοικτή έκδοση του προγενέστερου 208 CS, η ιπποδύναμη ήταν επαρκής, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ερχόταν σε 12,4 δευτερόλεπτα και το κοντέρ τερμάτιζε στα 200 χλμ./ώρα.

Τα περισσότερα, από τα μόλις 33 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν, πουλήθηκαν στην Ευρώπη, αλλά μερικά εξ’ αυτών πέρασαν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο διασημότερος κάτοχος του σπάνιου 208S, ήταν ο θρυλικός Steve McQueen, ο οποίος το αποκάλεσε «μικρή Ferrari» και μάλιστα λέγεται ότι είχε τοποθετήσει και το έμβλημα της Scuderia στο καπό.

Ο Αμερικανός σταρ του Χόλυγουντ και οδηγός αγώνων, είχε εντυπωσιαστεί από τη γεωμετρία της ανεξάρτητης ανάρτησης και την άριστη κατανομή του ιταλικού roadster (50/50).   

Advertisement

Για κάποιους, το Siata 208S μοιάζει πολύ με Shelby Cobra, αλλά ενώ είναι δελεαστικό, αυτό απλά δεν ίσχυε.

Ωστόσο, υπάρχει μια συναρπαστική σύνδεση μεταξύ των δύο roadster.

Το 1962, ο κινηματογραφιστής Kent Wakeford αγόρασε ένα 208S που έφτασε στις ΗΠΑ. Λίγους μήνες αργότερα, αγόρασε ένα 260-ci (4,3 λίτρων) Shelby-tuned Ford V8 από τον φίλο Carroll Shelby , ο οποίος μόλις είχε αναβαθμίσει ένα από τα πρώιμα ανταγωνιστικά του Cobra με μια μεγαλύτερη μονάδα 289 Ford.

Με τη βοήθεια του του μηχανικού αεροδιαστημικής Alan Johnston, το Siata του Wakeford έλαβε «μεταμόσχευση» συστήματος μετάδοσης κίνησης και έγινε το ισχυρότερο 208S, όλων των εποχών.