Σε ταραγμένα νερά η Porsche
ΝΕΑΗ Κίνα γυρίζει την πλάτη στην ιστορική γερμανική μάρκα και αυτό είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Porsche.
Το φιλόδοξο σχέδιο της Porsche να αντλήσει το 80% των πωλήσεών της από ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030 αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια λόγω της αργής υιοθέτησης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, καθώς και της απότομης πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.
WHAT CAR
Η αυτοκινητοβιομηχανία επανεξετάζει τώρα τη γκάμα των μοντέλων της και τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά.
Η ηλεκτροκίνηση των 718 Boxster και Cayman έχει αποδειχθεί δύσκολη λόγω των προκλήσεων διατήρησης των οδηγικών χαρακτηριστικών τους με μια πλατφόρμα που λειτουργεί με μπαταρία.
Οι συχνές αλλαγές που ζητούσε η Porsche από τον προμηθευτή μπαταριών Valmet Automotive οδήγησαν σε διαφωνίες, καθυστερώντας περαιτέρω τη μετάβαση από τα μοντέλα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά.
Σε απάντηση στην επιβράδυνση των πωλήσεων EV, η Porsche ενδέχεται να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των πλατφορμών της με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα σχέδια για μια ηλεκτρική Cayenne, που αρχικά είχε ως στόχο το 2026, είναι πιθανό να αναβληθούν.
Ομοίως, η Panamera μπορεί να δει έναν διάδοχο που θα περιλαμβάνει επιλογές κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2030.
Το επταθέσιο SUV K1, το οποίο αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SSP της Volkswagen, μπορεί επίσης να ενσωματώσει κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτή η αλλαγή αντανακλά την προσπάθεια της Porsche να ανταποκριθεί στις αβεβαιότητες της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.
Οι πωλήσεις της Taycan και της ηλεκτρικής Macan της Porsche έχουν μειωθεί σημαντικά, με τις πωλήσεις της Taycan στην Ευρώπη να μειώνονται κατά 52% το 2024.
Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 29% μέσα σε τρία τρίμηνα, γεγονός που αποδίδεται στον έντονο ανταγωνισμό από τα προσιτά, πλούσια σε χαρακτηριστικά εγχώρια EV με τιμές που φτάνουν τα 30.000 ευρώ.
Ενώ η στροφή πίσω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να σταθεροποιήσει την Porsche σε ορισμένες περιοχές, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η αλλαγή πλεύσης ως προς τα ηλεκτρικά θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη θέση της στην Κίνα.
Ο Pedro Pacheco της Gartner σημείωσε ότι η Κίνα καθορίζει τον παγκόσμιο ρυθμό για τα premium οχήματα και η αποτυχία να ξεχωρίσει στην τεχνολογία των ηλεκτρικών θέτει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την μείωση της παραγωγής της Taycan σε μία βάρδια, δείχνουν τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παλαιά «τζάκια» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στα νέα δεδομένα.
Τα επόμενα δυο-τρία χρόνια είναι εξαιρετικά κρίσιμα, και όπως όλα δείχνουν, θα ξεκαθαριστεί ποιες εταιρείες και τρανταχτά ονόματα με μεγάλη ιστορία θα καταφέρουν να συνεχίσουν και την επόμενη ημέρα.