Πότε κάποιος πρέπει να σταματά την οδήγηση;
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241128102111_old-driver-768x432.jpg)
Ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και καθηγητής Κυκλοφοριακής Αγωγής, μίλησε στην εκπομπή «NEWS ROOM» της ΕΡΤNews για το πότε ένας οδηγός θα πρέπει να σταματά να οδηγεί.
Αναφερόμενος στους οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας και την ανανέωση των αδειών οδήγησης, επεσήμανε πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να επιβάλλει την αφαίρεση διπλώματος λόγω ηλικίας, εφόσον ο οδηγός είναι ικανός να οδηγεί.
WHAT CAR
Παρότι το 2018 υπήρχε σκέψη να μπει ηλικιακός περιορισμός, τελικά αυτό δεν εφαρμόστηκε. Αντίθετα, υπήρξε για λίγους μήνες η υποχρέωση επανεξέτασης για όσους ήταν άνω των 74 ετών, αλλά η διαδικασία αυτή δεν απέδωσε και καταργήθηκε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα ήταν η τυπικότητα της εξέτασης, καθώς οι οδηγοί περνούσαν από μια διαδικασία λίγων λεπτών χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση. Επίσης, η ευθύνη των εξετάσεων μεταφέρθηκε στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, όπου υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού. Αυτό οδήγησε στο να εκδίδονται προσωρινές άδειες, οι οποίες ισχύουν έως και δύο χρόνια.
Σήμερα, η μόνη προϋπόθεση για την ανανέωση του διπλώματος είναι οι ιατρικές εξετάσεις. Από τα 65 έως τα 80 έτη, οι οδηγοί εξετάζονται κάθε τρία χρόνια από παθολόγο και οφθαλμίατρο, ενώ μετά τα 80 έτη απαιτούνται τέσσερις ιατρικές γνωματεύσεις, συμπεριλαμβανομένων ΩΡΛ και ψυχιάτρου.
Ο Κίμων Λογοθέτης τόνισε πως το βασικό ζήτημα είναι η ατομική συνείδηση των οδηγών και η αξιοπιστία των ιατρικών βεβαιώσεων. Αν και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στις ανανεώσεις αδειών, μέχρι στιγμής αυτό δεν εφαρμόζεται. Επανεξέταση γίνεται μόνο σε περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, κάτι που όμως συμβαίνει εκ των υστέρων, όταν είναι ήδη αργά.