Πόσο θα χάσουν οι εταιρείες από τους δασμούς του Τράμπ;
ΝΕΑΗ ανακοίνωση του Ντόναλντ Τράμπ ότι θα αυξήσει τους δασμούς και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που εισάγουν τα οχήματά τους στις ΗΠΑ θα φέρει σε δύσκολη θέση πολλές από αυτές.
Με την ανάληψη των καθηκόντων του στις 20 Ιανουαρίου (2025), ο Ντόναλντ Τράμπ θα αλλάξει την ως τώρα δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ αναφορικά με τα προϊόντα που θα εισάγονται στις ΗΠΑ.
WHAT CAR
Σύμφωνα με αναλυτές της S&P Global Ratings, οι νέοι δασμοί θα που προτίθεται να επιβάλλει ο επόμενος Πρόεδρος της χώρας θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγάλο οικονομικό πρόβλημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο τις αλλοδαπές όσο και τις αμερικανικές.
Όπως αναφέρουν, οι εταιρείες ενδεχομένως να χάσουν έως και 17%-20% των κερδών τους, εφόσον ισχύουν τα νέα μέτρα, όπως έχουν ανακοινωθεί. Θυμίζουμε ότι ο Τράμπ έχει δηλώσει ότι θα αυξήσει τους δασμούς κατά 25% σε όσα αυτοκίνητα κατασκευάζονται στην Κίνα, στο Μεξικό και στον Καναδά και εισάγονται στις ΗΠΑ.
Βάσει όσων υποστηρίζουν από την S&P Global Ratings, αμερικανικές εταιρείες όπως ο Όμιλος Stellantis (όσες εγχώριες ανήκουν σε αυτόν), η General Motors και η Ford θα έχουν πρόβλημα, καθώς παράγουν τα μοντέλα τους και εκτός συνόρων.
Από αυτές, η Stellantis και GM ίσως χάσουν έως και το 20% των κερδών EBITA, (δηλαδή, προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων). Το ίδιο ισχύει και για την Jaguar Land Rover.
Σε ό,τι αφορά στις Volkswagen και Toyota, θα μπορούσαν να χάσουν από 10%-20% των κερδών EBITA, ενώ οι BMW, Ford, Όμιλος Hyundai και Mercedes-Benz πιθανότατα θα έχουν απώλεια μικρότερη του 10%, αντίστοιχα.
Ο στόχος του Τράμπ με αυτή την κίνηση είναι να αναγκάσει τις εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή τους εντός των ΗΠΑ, αναζωογονώντας τον εγχώριο βιομηχανικό κλάδο και αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας.
Τέλος, το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους νέους δασμούς θα έχουν εταιρείες όπως η Audi, Jaguar Land Rover και Porsche οι οποίες έχουν σημαντικό μερίδιο πωλήσεων στις ΗΠΑ, αλλά δεν διαθέτουν κανένα εργοστάσιό τους σε αυτές.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της S&P Global Ratings, όσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν τους νέους δασμούς, πιθανότατα θα μετακυλήσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους πελάτες τους, αυξάνοντας αναγκαστικά την τιμή πώλησής τους.