Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο κινδυνεύουμε από τα μαγνητικά πεδία των ηλεκτρικών;

Ελλάδα 5:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο κινδυνεύουμε από τα μαγνητικά πεδία των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση φέρνει έναν νέο κίνδυνο για της ανθρώπινη υγεία, τα μαγνητικά πεδία. Πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση;

Advertisement
Advertisement

Μια πρόσφατη μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας για την Προστασία από την Ακτινοβολία (BfS) και του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Περιβάλλοντος στην Γερμανία παρέχει τα πρώτα ολοκληρωμένα στοιχεία για τα μαγνητικά πεδία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αναλύθηκαν έντεκα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δύο plug-in υβριδικά και ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το αποτέλεσμα: τα μαγνητικά πεδία που μετρήθηκαν είναι πολύ κάτω από τα συνιστώμενα όρια και, σύμφωνα με τις τρέχουσες νόρμες, δεν υπάρχουν κίνδυνοι για την υγεία των επιβατών του οχήματος.

Advertisement
Advertisement

Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν υπό ρεαλιστικές συνθήκες, σε πάγκους δοκιμών, πίστες δοκιμών και σε συνθήκες οδικής κυκλοφορίας.

Τα μαγνητικά πεδία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγονται κυρίως από την μπαταρία, τα καλώδια υψηλής τάσης και την κίνηση.

Ωστόσο, τα κλασικά εξαρτήματα του οχήματος, όπως οι ανεμιστήρες, η θέρμανση των καθισμάτων και ο κλιματισμός, δημιουργούν επίσης πεδία.

Advertisement

Ιδιαίτερα υψηλές τιμές μετρήθηκαν στο χώρο των ποδιών μπροστά από τα καθίσματα. Οι περιοχές του κεφαλιού και του κορμού, από την άλλη πλευρά, είναι λιγότερο εκτεθειμένες.

Οι βραχυπρόθεσμες κορυφές μαγνητικών πεδίων εμφανίζονται κυρίως κατά την εκκίνηση, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ειδικά όταν οδηγείτε με πιο σπορτίφ διάθεση.

Advertisement

Ωστόσο, οι ερευνητές δεν διαπίστωσαν σαφή συσχέτιση μεταξύ του τύπου του οχήματος και της έντασης του πεδίου.

Παρ’ όλα αυτά, η BfS βλέπει την ανάγκη για δράση. Παρόλο που οι αιχμές πεδίου δείχνουν ανεβασμένες, επί του παρόντος, δεν περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση.

Ο στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν αυτές οι αιχμές μέσω του έξυπνου σχεδιασμού του οχήματος, για παράδειγμα στη προσαρμογή της θέσης της μπαταρίας, των καλωδίων και των ηλεκτρονικών ισχύος.

Advertisement

Για τους οδηγούς, τα αποτελέσματα αρχικά σημαίνουν την απόλυτη ασφάλεια: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερη ακτινοβολία από ό,τι συχνά θεωρείται.

Ταυτόχρονα, η BfS καλεί τους κατασκευαστές να συνεχίσουν να εργάζονται για τη μείωση της ηλεκτρομαγνητικής ρύπανσης, ιδίως όσον αφορά την ακραία έκθεση σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης.

Αυτό σημαίνει ότι το ζήτημα της ακτινοβολίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνει μια σημαντική πτυχή της ανάπτυξης οχημάτων στο μέλλον.