Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο γρήγορα οδηγούν, τελικά, στις γερμανικές Autobahn;

Ελλάδα 9:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο γρήγορα οδηγούν, τελικά, στις γερμανικές Autobahn;

ΝΕΑ

Αυτή η φήμη που συνοδεύει τη Γερμανία ως τη χώρα της ταχύτητας, είναι βάσιμη ή ένας… καλοσυντηρημένος αστικός μύθος;

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι με την αυστηροποίηση των ορίων ταχύτητας ανά την Ευρώπη, οι γερμανικές Autobahn που σε αρκετά σημεία τους δεν έχουν όρια, είναι ο επίγειος παράδεισος όλων όσοι έχουν… βαρίδια στο δεξί πόδι που πιέζει το πεντάλ του γκαζιού.

Ακόμα και οι πιο απαιτητικοί testers του ειδικού Τύπου, επιλέγουν τους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, για να καταγράψουν τις τελικές ταχύτητες ενός νέου ,μοντέλου επιδόσεων. Αλλά μια νέα μελέτη του Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο (IW), καταδεικνύει ότι οι Γερμανοί ή γενικότεροι οι χρήστες των Autobahn, είναι πολύ πιο συντηρητικοί (χρησιμοποιώντας ευρέως το cruise control) απ’ όσο φανταζόμασταν και απ’ όσο τους δίνει τη δυνατότητα η νομοθεσία στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.

Χρησιμοποιώντας αυτόματα σημεία μέτρησης στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το IW κατέγραψε μια μέση ταχύτητα 113,5 χλμ./ώρα, μια ιδιαιτέρως φειδωλή προσέγγιση της πραγματικότητας στις Autobahn.

Advertisement
Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί ότι η καταγραφή διήρκησε τέσσερις ολόκληρους μήνες, κατά τη διάρκεια του 2024 και συμπεριέλαβε το πέρασμα, από τα σημεία μέτρησης, του εκπληκτικούς αριθμού των 1,9 δις οχημάτων!

Το 83% οδήγησαν πιο αργά από 130, χλμ./ώρα ένα άλλο 10% μεταξύ 130 και 140 χιλιομέτρων την ώρα. Μόνο το 1% οδήγησε ταχύτερα από 160 χιλιόμετρα την ώρα, όλα σε διαδρομές όπου καταρχήν επιτρέπονταν υψηλότερες ταχύτητες.

Η μελέτη IW αφήνει επίσης πολλά περιθώρια για συζήτηση σχετικά με ένα γενικό όριο ταχύτητας. Εάν οι διαφορετικές ταχύτητες των διαφορετικών οχημάτων ήταν πιο ευθυγραμμισμένες, λέει η μελέτη, η κυκλοφορία θα μπορούσε να ρέει καλύτερα και να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την εκκίνηση.