Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο απέχουμε από τις solid state μπαταρίες;

Ελλάδα 1:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο απέχουμε από τις solid state μπαταρίες;

ΝΕΑ

Σε διαφωνία βρίσκονται ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αναφορικά με το ποια τεχνολογία μπαταριών προέχει για το άμεσο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Οι μπαταρίες στερεού τύπου θεωρούνται για πολλούς η πανάκεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δηλαδή η τεχνολογία που θα τα φέρει στο ύψος των περιστάσεων χαρίζοντάς τους μεγάλες αυτονομίες και μοναδικές δυνατότητες ταχυφόρτισης.

Από όσα γνωρίζουμε, οι solid state μπαταρίες είναι ελαφρύτερες από τις ιόντων λιθίου και λιγότερο ευάλωτες στις μεταπτώσεις θερμοκρασιών, ενώ η υψηλή ενεργειακή τους πυκνότητα εξασφαλίζει εγγενώς αυτονομίες που φτάνουν ή ξεπερνούν εκείνες των βενζινοκίνητων.

Ωστόσο, δεν είναι για όλους πανάκεια. Η BMW δηλώνει ανοιχτά πως αυτή η τεχνολογία απέχει τουλάχιστον οκτώ χρόνια ακόμα για εκείνη και πως τα περιθώρια εξέλιξης των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι μεγάλα.

Advertisement
Advertisement

Αντίθετη άποψη, όμως, φέρεται να έχει η μεγάλη γερμανική αντίπαλος των Βαυαρών, Mercedes-Benz η οποία στοχεύει σύντομα να ξεκινήσει την παραγωγή solid state μπαταριών και ήδη κάνει δοκιμές με EV τέτοιας τεχνολογίας.

Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει καθόλου τον αντιπρόεδρο του BMW Group, Martin Schuster ο οποίος πιστεύει στη σταδιακή εξέλιξη και βελτίωση των μπαταριών ιόντων λιθίου.

«Το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή για εμάς είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Δεν υπάρχει μόνο μία τεχνολογία μπαταρίας ιδανική για τα EV. Η ιόντων λιθίου μπαταρία μπορεί να συνεχίσει να βελτιώνεται σταθερά και σταδιακά να μειώνεται το κόστος παραγωγής της που είναι και ο κύριος στόχος μας» δηλώνει στο Autocar ο αντιπρόεδρος του γερμανικού ομίλου.

Advertisement

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται ο επικεφαλής αγορών και προμηθειών του BMW Group, Joachim Post ο οποίος τονίζει πως οι μπαταρίες «Gen6» που θα δούμε στις νέες BMW «Neue Klasse» θα μπορούν να φορτιστούν αρκετά εντός 10λέπτου ώστε να εξασφαλίσουν 300 χλμ. αυτονομίας.

«Το πρόβλημα με τις solid-state μπαταρίες είναι πως πρέπει να μπορείς να παράγεις εκατομμύρια στοιχεία με χαμηλό κόστος και υψηλή αποδοτικότητα και μετά να εξασφαλίζεις την καλύτερη δυνατή ποιότητα και την εύκολη τοποθέτησή τους στην μπαταρία.

Advertisement

«Εμείς βλέπουμε πως δεν πλησιάζει αυτή η διαδικασία σε ωφέλιμο βαθμό, οπότε πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι Gen6 μπαταρίες μας θα διαρκέσουν πολύ καιρό» τόνισε ο Post.