Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς το Μεξικό γίνεται ρυθμιστής στον «πόλεμο» ΗΠΑ-Κίνας;

Ελλάδα 7:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς το Μεξικό γίνεται ρυθμιστής στον «πόλεμο» ΗΠΑ-Κίνας;

ΝΕΑ

Πώς το Μεξικό γίνεται ρυθμιστής στον «πόλεμο» ΗΠΑ-Κίνας;

ΝΕΑ

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τους τρόπους, για να αντιμετωπίσουν τους αμερικανικούς δασμούς.

Advertisement
Advertisement

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν ήδη σε εργοστάσια παραγωγής στο Μεξικό και θα μπορούσαν να εισέλθουν στις ΗΠΑ, σχεδόν χωρίς δασμούς!

Πολλά έχουν γραφτεί για τον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, με τα αυτοκίνητα να βρίσκονται στο επίκεντρο πολλών συζητήσεων που εδράζονται σ’ έναν αγώνα εξουσίας, για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Ο Λευκός Οίκος έχει ήδη αυξήσει τους δασμούς σε ορισμένα κινεζικά αγαθά, ειδικά ηλεκτρικά, τα οποία θα δουν τους εισαγωγικούς δασμούς να αυξάνονται από 25% σε 100%, μόλις τεθούν σε ισχύ τον Αύγουστο. Άλλα είδη που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι μπαταρίες και ορισμένα ορυκτά, συμπεριλαμβάνονται επίσης στο ίδιο καθεστώς αυξημένων δασμών.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει φόβος ότι η υπερπροσφορά κινεζικών προϊόντων σε μειωμένες τιμές, που προέρχεται από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, μπορεί να απειλήσει τις θέσεις εργασίας και τη βιομηχανία των ΗΠΑ.

Την ίδια ώρα που η Κίνα μελετά τις δικές της εμπορικές κινήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας είναι απασχολημένες με την αναζήτηση τρόπων για να «σπάσουν» την αγορά των ΗΠΑ. Η επένδυση στο Μεξικό, είναι μία από τις προοπτικές που προκρίνονται από τους Κινέζους κατασκευαστές. Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο εκεί. Ενώ η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι δεν έχει άμεσα σχέδια να εξάγει οχήματα στις ΗΠΑ, είναι ένα σημαντικό βήμα, καθώς εδραιώνει παρουσία στα όρια της Βόρειας Αμερικής.

Τα εμπορικά οφέλη από την κατασκευή ενός αυτοκινήτου στο Μεξικό, πριν από την εξαγωγή στις ΗΠΑ είναι τεράστια. Ενώ η Συμφωνία Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά απαιτεί τουλάχιστον το 75% των εξαρτημάτων να κατασκευάζονται στη Βόρεια Αμερική, για να επωφεληθούν από το ελεύθερο εμπόριο, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν εξαρτήματα κινεζικής κατασκευής θα φορολογούνται μόνο 2,5% κατά την εισαγωγή στις ΗΠΑ.