Πώς θα προχωρήσουν τα έργα στη Γέφυρα Βαρυμπόμπης και στη Λ. Κύμης
ΝΕΑΠώς θα προχωρήσουν τα έργα στη Γέφυρα Βαρυμπόμπης και στη Λ. Κύμης
ΝΕΑΣε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων βρίσκεται το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τις δύο χρόνιες υποθέσεις.
Στην ανάγκη αντικατάσταση της Γέφυρας Βαρυμπόμπης επικεντρώθηκε από το βήμα του 5ου ΣΔΙΤ Φόρουμ, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο οποίο παράλληλα έκανε γνωστό ότι αναζητούνται πόροι για την υλοποίηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης.
WHAT CAR
Σε ό,τι αφορά στην περίπτωση της Γέφυρας Βαρυμπόμπης σημείωσε πως από το 2017 μέχρι σήμερα που δεν έχει αντικατασταθεί, έχει κοστίσει 147 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ενώ το κόστος των έργων είναι 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό, όπως είπε, είναι γιατί δεν εφαρμόζονται διόδια που στη περίπτωση της Κηφισιάς είναι 55 λεπτά, 95 λεπτά στον Άγιο Στέφανο και 65 λεπτά στην Άνοιξη.
Αυτό σημαίνει πως ο παραχωρησιούχος δεν μπορεί να προχωρήσει σε καμία εργασία βάσει σύμβασης, καθώς σήμερα είμαστε σε μια ενδιάμεση κατάσταση. Δηλαδή το υπουργείο αποζημιώνει με δημόσιο χρήμα τον παραχωρησιούχο για την μη καταβολή διοδίων και από την άλλη γιατί δεν του έχει αποδοθεί το συγκεκριμένο τμήμα από την Μεταμόρφωση, μέχρι τα διόδια Αφιδνών.
Η γέφυρα, η οποία παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας έχει μπει σε διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ουσιαστικά αυτό που πρέπει να γίνει είναι να βρεθεί η σχετική χρηματοδότηση του έργου για να ξεκινήσουν οι εργασίες από την παραχωρησιούχο Νέα Οδό. Ο υφυπουργός ανέφερε πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ληφθεί η τελική απόφαση για να προχωρήσει η υλοποίηση αυτού του έργου.
Το αρχικό σχέδιο, προβλέπει ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.
Ανάλογα προβλήματα εύρεσης χρηματοδοτικών πόρων υπάρχουν και στην περίπτωση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, με το συνολικό κόστος του έργου (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ) να ανέρχεται στα 353,3 εκατομμύρια ευρώ.