Πως οι Ιάπωνες σώζουν τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου;
ΝΕΑ
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιμένουν στους θερμικούς κινητήρες, αναζητώντας νέες βιώσιμες τεχνολογικές λύσεις για το μέλλον τους.
Παρότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται με έντονο τρόπο προς την ηλεκτροκίνηση, οι ιαπωνικές εταιρείες φροντίζουν να διατηρήσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ως προϊόν και ως ιδέα.
WHAT CAR
Όπως ανακοινώθηκε, η Toyota, η Mazda, η Subaru -όπως άλλες και άλλες ιαπωνικές εταιρείες- επιδιώκουν να παρατείνουν την ύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα νέα μοντέλα τους.
Οι μηχανικοί τους πειραματίζονται με τη χρήση συνθετικού καυσίμου (e-fuel) το οποίο θα χρησιμοποιείται για τη λειτουργία του όταν μπει σε διαδικασία παραγωγής.
Τα ως τώρα στοιχεία από τη διαδικασία εξέλιξής του θα παρουσιαστούν στην Παγκόσμια Έκθεση Expo 2025 η οποία θα πραγματοποιείται στην Οσάκα, από τον Απρίλιο ώς τον προσεχή Οκτώβριο (2025).

Επίσης, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά των επισκεπτών στης έκθεσης αυτοκίνητα των τριών ιαπωνικών εταιρειών τα οποία θα έχουν τον υπό εξέλιξη κινητήρα.
Με αυτόν τον τρόπο θα συλλεχθούν στοιχεία από τη χρήση του στην πράξη και θα γίνει περισσότερο γνωστή στο κοινό η συγκεκριμένη τεχνολογία.
Το συνθετικό καύσιμο θα το παρέχει η ENEOS Corporation, η οποία πέρυσι τον Σεπτέμβριο ολοκλήρωσε την πρώτη της πιλοτική μονάδα παραγωγής συνθετικής βενζίνης στην Ιαπωνία.
Σε αυτή, προς το παρόν μπορεί να παράγεται ημερησίως ποσότητα 160 λίτρων συνθετικής βενζίνης η οποία χρησιμοποιείται στα συγκεκριμένα οχήματα.
Πέραν αυτού, οι άνθρωποι των Toyota, Mazda και Subaru έχουν αναπτύξει στρατηγική συνεργασία μεταξύ τους για την εξέλιξη νέας γενιάς θερμικών κινητήρων, οι οποίοι θα μπορούν να λειτουργούν με τόσο με συνθετικό καύσιμο όσο και με βιοκαύσιμο και με υγρό υδρογόνο.

Συγκεκριμένα, η Toyota αναπτύσσει τρεις νέους τετρακύλινδρους σε σειρά κινητήρες, ενώ η Mazda συνεχίζει την παράδοση του περιστροφικού κινητήρα, ενώ εξελίσσει και έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα τεχνολογίας Skyactiv-Z. Από την πλευρά της, η Subaru επικεντρώνεται στη βελτίωση του boxer κινητήρα, τεχνολογία που η Toyota φαίνεται να υποστηρίζει ένθερμα.
Μέσω της παρουσίας τους στην Έκθεση, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν όχι μόνο να αναδείξουν τις τεχνολογικές δυνατότητές τους, αλλά και να αποδείξουν ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να έχει θέση σε ένα μέλλον με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα και να συνεχίσει να υπάρχει, χωρίς τον «διωγμό» που υφίσταται τώρα προς όφελος της ηλεκτροκίνησης.