Πώς κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά τον Μάρτιο;
ΝΕΑ
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος στη γηραιά ήπειρο, ενώ οι κινεζικές μάρκες ενισχύουν σημαντικά τη θέση τους.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 2,8% τον Μάρτιο, φτάνοντας τα 1.331.132 οχήματα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce.
WHAT CAR
Η αύξηση τροφοδοτήθηκε κυρίως από την εκρηκτική ζήτηση για ηλεκτρικά (BEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητα, καθώς και από την ενίσχυση των κινεζικών μαρκών.
Οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 24% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 222.340 οχήματα, δηλαδή το 17% των συνολικών πωλήσεων, ποσοστό υψηλότερο από το αντίστοιχο περσινό (14%), αλλά ακόμα κάτω από τον στόχο 20-25% που θέτουν οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές CO₂.
Τα plug-in υβριδικά σημείωσαν, επίσης, άνοδο 20% για τον Μάρτιο (106.558 πωλήσεις), ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η αύξηση διαμορφώνεται στο 5,3%. Αντιθέτως, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με αποκλειστικά βενζινοκινητήρες υποχώρησαν κατά 6,7%.

Οι κινεζικές μάρκες, παρά τους επιπλέον δασμούς που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, συνέχισαν την ανοδική τους πορεία με αύξηση 78% στις πωλήσεις. Η MG, ιδιοκτησία της SAIC, παραμένει η κορυφαία κινεζική φίρμα με 37.499 πωλήσεις (αύξηση 49%), ενώ εντυπωσιακές αυξήσεις καταγράφηκαν και από τις BYD και Chery. Η τελευταία, μάλιστα, εκτόξευσε τις πωλήσεις της από 230 τον Μάρτιο του 2024 σε 7.628 φέτος, με το SUV Jaecoo 7 να αποτελεί ένα από τα κορυφαία νέα μοντέλα του μήνα.
Από τους ευρωπαίους κατασκευαστές, το Renault Group (Renault και Dacia) σημείωσε την ισχυρότερη επίδοση με άνοδο 14%, ακολουθούμενη από τον όμιλο Volkswagen με 11%. Αντιθέτως, η Tesla συνέχισε την καθοδική της πορεία (-26%), με το Model Y να καταγράφει πτώση 40% εν μέσω ανανέωσης παραγωγής. Άλλες σημαντικές απώλειες σημείωσαν οι Mercedes-Benz (-8,5%), Toyota (-7,8%) και Stellantis (-5,9%).
Ανάμεσα στα μοντέλα, το Peugeot 208 διατήρησε οριακό προβάδισμα από το Dacia Sandero ως το πιο δημοφιλές μοντέλο του Μαρτίου. Το Renault Symbioz αναδείχθηκε το πιο επιτυχημένο νέο μοντέλο με 9.405 πωλήσεις, ενώ θετικό αποτύπωμα άφησαν και τα Fiat 600, Kia EV3 και το νέο ηλεκτρικό Renault 5.
Παρά την αύξηση του Μαρτίου, οι συνολικές πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς σημείωσαν οριακή πτώση 0,3%, φτάνοντας τα 3.298.890 οχήματα — περίπου 10.000 λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.