Πώς κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά στην τελική ευθεία της χρονιάς;
ΝΕΑΤα στοιχεία επιβεβαιώνουν την κρίση, αλλά και τα αίτια που την προκαλούν, ενώ οι κατασκευαστές ψάχνουν το αντίδοτο.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν τον περασμένο μήνα, καθώς οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου, δεν έχουν βρει ακόμα το αντίδοτο στην επιβράδυνση της ζήτησης και τη βιομηχανική κρίση, απόρροια αυτής.
WHAT CAR
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2% τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σε 1,06 εκατομμύρια μονάδες, με κύριο χαρακτηριστικό τις απότομες πτώσεις στη Γαλλία και την Ιταλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, του συνδέσμου που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης.. Η Ισπανία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Ως βασικά αίτια αυτής της πορείας, αναφέρονται η μεγάλη ακρίβεια, αλλά και η κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, γεγονός διατηρεί αγεφύρωτο το οικονομικό χάσμα ανάμεσα στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα αντίστοιχα, με τους θερμικούς κινητήρες.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των ομίλων Volkswagen και Stellantis, επιταχύνουν την ώθησή τους για μείωση του κόστους, ενώ προσπαθούν να κατευνάσουν τα συνδικάτα. Η κρίση έχει επίσης επηρεάσει τους προμηθευτές αυτοκινήτων, καθώς και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, όπως η σουηδική εταιρεία μπαταριών Northvolt, η οποία παλεύει για να αποφύγει την πτώχευση.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 0,9% τον Νοέμβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ACEA, βοηθούμενες από τις ισχυρές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι εκπτώσεις ενίσχυσαν τη ζήτηση. Πτώση της τάξεως του 8,6% σημείωσαν τα plug-in υβριδικά, ωστόσο είναι η επιλογή συστήματος μετάδοσης κίνησης, που κάνει το μεγαλύτερο γκελ σε πελάτες και κατασκευαστές.