Πώς κινείται η αγορά επαγγελματικών στην Ευρώπη;
ΝΕΑΠώς κινείται η αγορά επαγγελματικών στην Ευρώπη;
ΝΕΑΤα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) αναδεικνύουν νικητές και χαμένους.
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές.
WHAT CAR
Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων οχημάτων, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%.
Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό συντελεστή με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Το «χρηματιστήριο» των πηγών ενέργειας
Το diesel παρέμεινε η κορυφαία επιλογή για νέους αγοραστές βαν από την ΕΕ τα τρία τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%.
Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών βαν μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σύγκριση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις χώρες ήταν μικτά: ενώ οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) αυξήθηκαν, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στη Γαλλία (-58,4%) και στην Ολλανδία (-52,7%) .
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%.
Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αναπτύχθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία αυξήθηκε κατά 72,9%, καθιστώντας την τρίτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο μετάδοσης κίνησης. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά υποχώρησε κατά 10,8% με 514 τεμάχια εγγεγραμμένα.
Οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2% και πλέον αποτελούν μερίδιο 9,5%. Οι ταξινομήσεις οχημάτων diesel αυξήθηκαν κατά 19,4%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 66,6%, αυξημένο κατά 1,9%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.