Πως οι Κινέζοι ντριπλάρουν τους δασμούς των Ευρωπαίων
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/04/240425195819_autochina2024-24-768x432.jpg)
Πως οι Κινέζοι ντριπλάρουν τους δασμούς των Ευρωπαίων
ΝΕΑΌσο και αν προσπαθούν να τους σταματήσουν θα βρίσκουν πάντα τον τρόπο να είναι ένα βήμα μπροστά.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εγκαθιστούν παραγωγή στην Ευρώπη για να αντιμετωπίσουν τους νέους δασμούς της ΕΕ που διαφορετικά θα μπορούσαν να καταστήσουν τα αυτοκίνητά τους απλησίαστα.
WHAT CAR
Αυτοί οι δασμοί, που πρόκειται να αυξηθούν στο 48%, έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύσουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τις φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές.
Για να παρακάμψουν αυτούς τους δασμούς, οι κινεζικές εταιρείες συνεργάζονται με ευρωπαϊκές εταιρείες, δημιουργούν τοπικά εργοστάσια και συναρμολογούν αυτοκίνητα από ημι-κατασκευασμένα κιτ.
Για παράδειγμα, το Omoda E5 της Chery Automobile θα παράγεται στη Βαρκελώνη σε συνεργασία με την ισπανική Ebro-EV Motors, με στόχο την ετήσια παραγωγή 150.000 αυτοκινήτων μέχρι το 2029.
Ομοίως, η Leapmotor έχει ξεκινήσει τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου πόλης T03 στην Πολωνία με τη Stellantis, ενώ η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία.
Οι κινήσεις αυτές βοηθούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν ανταγωνιστικές τιμές και κερδοφορία στην Ευρώπη.
Αυτή η επέκταση αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αναγκάζοντάς τες να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες ή να αντιμετωπίσουν πιθανά λουκέτα λόγω μειωμένων πωλήσεων.
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές. Για παράδειγμα, η Volvo, που ανήκει στην κινεζική Geely, επιταχύνει την παραγωγή του νέου της μοντέλου EX30 στο Βέλγιο.
Οι κινεζικές εταιρείες, γνωστές για την ευελιξία που έχουν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων, αναμένεται να συνεχίσουν να επεκτείνονται με την εξαγορά ή την επαναχρησιμοποίηση υφιστάμενων ευρωπαϊκών εργοστασίων.