Πως δεκάδες μοντέλα «κέρδισαν» 10 ίππους με μία μόνο κίνηση;
ΝΕΑ
Μία διαφορετική προσέγγιση στον υπολογισμό της ιπποδύναμης, φέρνει ξαφνικά αύξηση ισχύος σε πολλά μοντέλα, χωρίς να γίνει η παραμικρή τεχνική παρέμβαση.
Μέχρι και δέκα ίππους παραπάνω απέκτησαν πολλά μοντέλα, χωρίς όμως να το έχει προσέξει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Και δικαιολογημένα, καθώς πρόκειται για μία «τεχνητή» και όχι τεχνική παρέμβαση στους κινητήρες τους.
WHAT CAR
Η Stellantis ενημέρωσε πρόσφατα τις προδιαγραφές απόδοσης των υβριδικών της μονάδων 48 volt. Αντί να δηλώνει μόνο την καθαρή ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως πριν, η εταιρεία δηλώνει τώρα την ισχύ του συστήματος, δηλαδή τη συνδυασμένη ισχύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα.
Ως αποτέλεσμα, τα επίσημα στοιχεία απόδοσης αυξήθηκαν από 100 σε 110 ίππους και από 136 σε 145 ίππους, και όλα αυτά χωρίς καμία τεχνική αλλαγή.
Το σύστημα χρησιμοποιείται σε πολυάριθμα μοντέλα των Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel και Peugeot.
Στην καρδιά του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων με υπερτροφοδότηση, ειδικά βελτιστοποιημένος για υβριδική λειτουργία, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων.
Η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt με χωρητικότητα 0,9 kWh (εκ των οποίων περίπου 0,4 kWh είναι αξιοποιήσιμες).
Σύμφωνα με τη Stellantis, η μετάβαση στις νέες προδιαγραφές αποτελεί απάντηση στο επερχόμενο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7, το οποίο θα απαιτεί πιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος από τον Νοέμβριο του 2027.
Για αυτούς πάντως που θεωρούν ότι πρόκειται για μία… πονηρή παρέμβαση του μάρκετινγκ, να σημειώσουμε απλά ότι όλα αυτά τα μοντέλα ήταν πάντα πιο ισχυρά. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι τώρα αυτό αναφέρεται και στο φυλλάδιο των τεχνικών τους χαρακτηριστικών.