Porsche 989: Η πρώτη… Panamera, που μπήκε πρόωρα στο ψυγείο!
ΝΕΑ
Το ακυρωθέν project της γερμανικής μάρκας, για ένα τετράθυρο σπορ αυτοκίνητο, που ακυρώθηκε την ύστατη ώρα.
Το οικονομικό κραχ του 1987 έπληξε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά για τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Porsche, αποδείχθηκε ιδιαιτέρως καθοριστικό.
WHAT CAR
Σε ένα πλαίσιο πτώσης πωλήσεων και δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών, η γερμανική εταιρεία αναγκάστηκε να ακυρώσει μια σειρά φιλόδοξων projects, όπως η 965, η 959 και η 984 Junior, με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, αφήνοντας το ντουλάπι των νέων μοντέλων, να φαίνεται μάλλον άδειο. Μόλις ανακοινώθηκε η εξέλιξη της 911 (964) το 1989, η Porsche έθεσε σε ισχύ την εξέλιξη του μελλοντικού πρωτόγνωρου -για τα δεδομένα της- εγχειρήματος.

Ψάχνοντας τα επόμενα της βήματα και με το δεδομένο πως η 911 είχε «κουραστεί» ως το μοναδικό μοντέλο που έγραφε πωλήσεις, η Porsche θεώρησε πως η παρουσίαση ενός σπορ, φιλικού προς την οικογένεια αυτοκινήτου θα τη βοηθούσε να βγει από την οικονομική «στενότητα».
Η 989 ήταν μια τετράθυρη 911 που όμως δεν είχε αερόψυκτο flat-six κινητήρα αλλά έναν V8 4,2 λίτρων με ονομαστική απόδοση 350 ίππων στη βασική του έκδοση. Το κόστος εξέλιξης και κατασκευής, οδήγησε την Porsche να ακυρώσει το project- ενώ επανήλθε στο θέμα του σπορ τετράθυρου, μετά από μία δεκαετία με την Cayenne και 20 χρόνια πριν καταλήξει στην Panamera.

Τι θα άλλαζε, εάν το μοντέλο δεν έμπαινε πρόωρα στο χρονοντούλαπο; Από εμπορικής πλευράς, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει. Σίγουρα, όμως, μια τετράθυρη 911, με χειροκίνητο κιβώτιο ή Tiptronic, για τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή ακόμα καλύτερα, μια τετρακίνητη έκδοση Turbo (όπως προέβλεπε το σχέδιο), θα ήταν ξεχωριστά σημεία αναφοράς για την ιστορίας της μάρκας.