Ποιος έσωσε τη Bentley από τη χρεοκοπία;
ΝΕΑΣτο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, η βρετανική μάρκα έφτασε στο χείλος του γκρεμού και ο από μηχανής Θεός, δεν ήταν κάποιο fund ή κάποιος επιχειρηματικός όμιλος.
Μέχρι τις σημερινές γαλήνιες ημέρες, κάτω από τα… φτερά του Volkswagen Group, η Bentley πέρασε δια πυρός και σιδήρου, ακροβατώντας στα όρια της οικονομικής καταστροφής, έως τα τέλη της δεκαετία του 1990, όταν ακόμα ανήκε στη Rolls-Royce.
WHAT CAR
Είναι δυνατόν, η σωτηρία μιας μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων να βασιστεί, αρχικά, σε έναν και μόνο άνθρωπο και όχι σε κάποιον επιχειρηματικό κολοσσό; Αν αυτός οι άνθρωπος είναι ο Σουλτάνος του Μπρουνέι, ο μεγαλύτερος συλλέκτης αυτοκινήτων στον κόσμο, τότε είναι!
Με περισσότερα από 7.000 εξωτικά, πολυτελή και σπάνια αυτοκίνητα, αξίας άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το γκαράζ του Hassanal Bolkiah και του αδελφού του, πρίγκιπα Jeffri,αποτελεί τη μεγαλύτερη συλλογή στον πλανήτη. Φιλοξενώντας από συλλεκτικές Ferrari και Lamborghini, μέχρι πρωτότυπα και ειδικές παραγγελίες υπερπολυτελών λιμουζινών.
Μέσα στη γενικότερη και διάσημη… τρέλα του για τα αυτοκίνητα, ο Σουλτάνος είχε μια ακόμα πιο ιδιαίτερη αδυναμία στις Bentley και στις Rolls–Royce, όταν η πρώτη ανήκε στη δεύτερη. Υπολογίζεται ότι η βασιλική οικογένεια του Μπρουνέι, διέθεσε εκείνη την εποχή περισσότερα από 14,8 δις δολάρια, ακόμα και για την προώθηση της Bentley, αλλά και για την έρευνα και ανάπτυξη των μοντέλων της.
Δεν είναι τυχαίο ότι στη συλλογή βρίσκονται πάνω από 20 μοναδικό αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για τον ίδιο, από το πρωτότυπο SUV, πριν τη «σύλληψη» της Bentayga, μέχρι την πρώτη Continental GT.