Ποιο είναι το μόνο αυτοκίνητο που δεν ήταν Ferrari και μπήκε στο Fiorano;
ΝΕΑΣτην περίφημη πίστα του Fiorano αναμένεις να δεις ένα κόκκινο υπερηχητικό αυτοκίνητο του Μαρανέλο να κάνει «βόλτες». Ωστόσο, έχει υπάρξει και μία εξαίρεση.
Το μακρινό 1988, το βρετανικό Autocar πήγε το πρώτο supercar της Porsche, την 959, στην ιταλική πίστα του Fiorano για να κάνει μία συγκριτική δοκιμή με το τότε αντίπαλο δέος, τη Ferrari F40.
WHAT CAR
Αλλά η 959 είναι από μόνη της ένα θρυλικό μοντέλο. Με τεχνολογίες αιχμής για την εποχή και υπεύθυνο για πολλές καινοτομίες που επήλθαν αργότερα για μοντέλα της Porsche, αποτέλεσε και τη βάση για να δούμε την εμβληματική 911 Turbo.
Κάπως έτσι, είναι το μόνο γνωστό αυτοκίνητο που δεν είναι από την Ιταλία, το οποίο έχει πραγματοποιήσει γύρους στην πίστα του Fiorano.
Η Porsche 959
Η παραγωγή της 959 πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1986 και 1993. Έπαιρνε ώθηση από έναν επίπεδο εξακύλινδρο twin-turbo με χωρητικότητα 2.849 κ. εκ. και μέγιστη ισχύ 450 ίππους και 501 Nm.
Το 1986 που ξεκίνησαν οι πωλήσεις του, το πρώτο supercar της Porsche ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου και το κυριότερο αποτέλεσε την πλατφόρμα για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Πριν το μοντέλο παραγωγής, η 959 ήταν ένα αγωνιστικό ράλι, κατασκευασμένο για να συμμετάσχει στην κατηγορία Group B. Η Porsche αποφάσισε να την φτιάξει, διότι ήθελε να ανοίξει τους ορίζοντές της μετά την επιτυχία της 911, προχωρώντας στην παρουσίαση προηγμένης τετρακίνησης και ακόμα καλύτερων κεντρομήχανων μοντέλων.
Η τετρακίνηση ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στην 959, που σημαίνει πως η κίνηση μεταφερόταν είτε στους εμπρός είτε στους πίσω τροχούς αναλόγως του που υπήρχε ανάγκη για πρόσφυση. Επιπλέον, συνέβαλλε στην επίδοση του «0-100» σε 3,7 δευτερόλεπτα, μία πολύ εντυπωσιακή τιμή η οποία συγκρίνεται ακόμα και με σημερινές.
Ακόμη, το πάλαι ποτέ supercar της Porsche εξοπλιζόταν με ενεργητική ανάρτηση η οποία επέτρεψε την αυτόματη ρύθμιση του ύψους του αμαξώματος, βελτιώνοντας έτσι υπό συνθήκες την αεροδυναμική του απόδοση.
Η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε μόλις 292 μονάδες της 959 μεταξύ 1987 και 1988, με μόνο 27 να αφορούν στην έκδοση Sport η οποία και ήταν εκείνη που βρέθηκε στο Fiorano για την «μάχη» με τη Ferrari F40.
La Pista di Fiorano
Αναφορικά με την περίφημη πίστα δοκιμών της Ferrari, είναι η «go to» επιλογή για την εταιρεία όταν πρόκειται για δοκιμές και παρουσιάσεις νέων μοντέλων ή αγωνιστικών (π.χ. F1).
Ευρέως γνωστή ως La Pista di Fiorano, η ιδέα για ένα σιρκουί δοκιμών ήρθε τη δεκαετία του ’60, αφότου ο Έντζο Φεράρι αγόρασε ένα μικρό κομμάτι γης κοντά στο εργοστάσιο της Ferrari.
Το 1972, η Ferrari ξεκίνησε την κατασκευή μίας πίστας που η χάραξή της σχημάτιζε το «8». Πάνω από πέντε δεκαετίες αργότερα, η Pista di Fiorano έχει εξελιχθεί σταδιακά, διαθέτοντας σήμερα τόσο γρήγορες, όσο και αργές στροφές, ώστε η ιταλική εταιρεία να μαθαίνει την απόδοση των αυτοκινήτων που δοκιμάζει σε κάθε πτυχή τους.
Η πίστα χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα τόσο από μοντέλα παραγωγής της Ferrari, όσο και από σύγχρονα μονοθέσια F1. Πάντα, όμως, είναι ένα αυτοκίνητο με το «Cavallino Rampante», ποτέ κάτι διαφορετικό. Με εξαίρεση φυσικά την Porsche 959 το 1988.