Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς οι εγωισμός του Ίλον Μασκ βυθίζει την Tesla;

Ελλάδα 20:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς οι εγωισμός του Ίλον Μασκ βυθίζει την Tesla;

ΝΕΑ

Για πάρα πολλά χρόνια ο Ίλον Μασκ περιβαλλόταν με την φήμη του αλάθητου. Τώρα όμως πολλά πράγματα έχουν αλλάξει.

Advertisement
Advertisement

Το Tesla Cybertruck, που κάποτε είχε αναγγελθεί ως το επαναστατικό έργο κύρους του Ίλον Μασκ, αποδεικνύεται ολοένα και περισσότερο μια τεράστια αποτυχία.

Το ηλεκτρικό pick-up μοντέλο, το οποίο παρουσιάστηκε με πολλές φανφάρες το 2019, παραδόθηκε μόλις στα τέλη του 2023, δύο χρόνια αργότερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Εν τω μεταξύ, ανταγωνιστές όπως η Ford, η Rivian και η GMC κατάφεραν να καθιερώσουν τα ηλεκτρικά pick-up τους στην αγορά.

Advertisement
Advertisement

Η Tesla, από την άλλη πλευρά, υστερεί δραματικά σε σχέση με τις δικές της προσδοκίες: αντί για τις 250.000 μονάδες ετησίως που είχε ανακοινώσει κάποτε, μόνο 46.000 είχαν πωληθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025.

Οι πωλήσεις συνεχίζουν να μειώνονται, ενώ πάνω από 2.400 απούλητα οχήματα παραμένουν στις αποθήκες, μια ζημιογόνος επιχείρηση συνολικού ύψους περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Cybertruck πάσχει επίσης από σοβαρά προβλήματα ποιότητας. Οι ανακλήσεις γίνονται όλο και πιο συχνές, για παράδειγμα λόγω αποκόλλησης τμημάτων του αμαξώματος ή λόγω ενός ελαττώματος σχετικού με την ασφάλεια στο πεντάλ του γκαζιού.

Advertisement

Ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη ήταν και η απόφαση της Tesla να χρησιμοποιήσει ένα άβαφο αμάξωμα από ανοξείδωτο χάλυβα, κάτι που δεν προκαλεί μόνο προβλήματα στην παραγωγή, αλλά εμποδίζει επίσης την ταξινόμηση του οχήματος σε πολλές διεθνείς αγορές, όπως στην ΕΕ.

Ο πολεμικός σχεδιασμός, ο οποίος θυμίζει ταινίες επιστημονικής φαντασίας, απωθεί πολλούς αγοραστές. Η τιμή απέχει επίσης πολύ από την τιμή εισόδου που είχε υποσχεθεί κάποτε καθώς η τρέχουσα βασική τιμή ξεπερνά τα 60.000 δολάρια.

Advertisement

Το Cybertruck όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της κλασικής πελατείας των pick-up στις ΗΠΑ – όπως η στιβαρή καθημερινή πρακτικότητα, η ικανότητα ρυμούλκησης και η αυτονομία – αλλά προφανώς σχεδιάστηκε χωρίς να έχει υπόψη της την αγορά.

Σε αυτό προστίθεται και η έλλειψη προοπτικών εξαγωγής λόγω τεχνικών και κανονιστικών εμποδίων.

Οι αμηχανίες που περιβάλλουν το μοντέλο – από τα σπασμένα παράθυρα κατά την παρουσίαση μέχρι τα ατυχήματα που έγιναν με τον ιό – έχουν πλήξει περαιτέρω την εικόνα του.

Advertisement

Τελικά, το Cybertruck δεν είναι απλώς ένα προϊόν με παιδικές ασθένειες, αλλά η έκφραση μιας κακής απόφασης που καθοδηγείται από τον εγωισμό.

Το συμπέρασμα είναι σαφές: Ένα τεχνολογικά υπερβολικά φιλόδοξο όχημα που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς μπορεί να γίνει βαρίδι για μια ολόκληρη εταιρεία.

Το κατά πόσον η Tesla μπορεί ακόμη να διορθώσει αυτή την πορεία εξαρτάται, μεταξύ άλλων, από το κατά πόσον ο Ίλον Μασκ είναι διατεθειμένος να παραδεχτεί τα λάθη του, ή συνεχίζει να ακολουθεί το δικό του όραμα, ανεξάρτητα από την πραγματικότητα.